Visszhang: film

Kimi

  • SzSz
  • 2022. március 9.

Visszhang

A koronavírus-járvány mindannyiunk életét meghatározta ugyan, de az biztos, hogy senki sem hozta ki a maximumot a pandémiából úgy, ahogy Steven Soderbergh.

Valószínűleg az apokalipszis hajnalán is beleférne az idejébe két film, egy minisorozat, meg egy dokumentumfilm, amelyet már csak a világ pusztulása után mutatna be. Karantén és lezárások ide vagy oda, a Kimi a harmadik mozija az elmúlt két évben – és még arra is volt ideje, hogy producerként elkészítse az Oscar tavalyi, rendhagyó ceremóniáját.

A vírus kitörésekor mindenki Soderbergh 2011-es Fertőzésére mutogatott mint profetikus mozira. A Kimivel már deklaráltan az volt a célja, hogy még a járvány tombolása alatt megálmodja, milyen lesz a poszt-Covid-világ: mindannyian otthonról, pizsamában dolgozunk, Zoomon tartjuk a kapcsolatot, és mindent házhoz rendelünk. Ha mégis kénytelenek vagyunk kimerészkedni a zord külvilágba, maszkot húzunk, s mindentől és mindenkitől tartjuk a távolságot. Így tesz hősünk, Angela is, aki az agorafóbiája miatt lett lakása rabja. Techdolgozóként a legújabb intelligens hangvezérelt eszköz, a Kimi fejlesztésén dolgozik, amikor viszont a felvételeket elemezve egy gyilkosság nyomaira bukkan, kénytelen leküzdeni félelmét, és a dolog után járni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."