Visszhang: film

Kimi

  • SzSz
  • 2022. március 9.

Visszhang

A koronavírus-járvány mindannyiunk életét meghatározta ugyan, de az biztos, hogy senki sem hozta ki a maximumot a pandémiából úgy, ahogy Steven Soderbergh.

Valószínűleg az apokalipszis hajnalán is beleférne az idejébe két film, egy minisorozat, meg egy dokumentumfilm, amelyet már csak a világ pusztulása után mutatna be. Karantén és lezárások ide vagy oda, a Kimi a harmadik mozija az elmúlt két évben – és még arra is volt ideje, hogy producerként elkészítse az Oscar tavalyi, rendhagyó ceremóniáját.

A vírus kitörésekor mindenki Soderbergh 2011-es Fertőzésére mutogatott mint profetikus mozira. A Kimivel már deklaráltan az volt a célja, hogy még a járvány tombolása alatt megálmodja, milyen lesz a poszt-Covid-világ: mindannyian otthonról, pizsamában dolgozunk, Zoomon tartjuk a kapcsolatot, és mindent házhoz rendelünk. Ha mégis kénytelenek vagyunk kimerészkedni a zord külvilágba, maszkot húzunk, s mindentől és mindenkitől tartjuk a távolságot. Így tesz hősünk, Angela is, aki az agorafóbiája miatt lett lakása rabja. Techdolgozóként a legújabb intelligens hangvezérelt eszköz, a Kimi fejlesztésén dolgozik, amikor viszont a felvételeket elemezve egy gyilkosság nyomaira bukkan, kénytelen leküzdeni félelmét, és a dolog után járni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.