Film

Joker

Film

A Guy Ritchie alkotói krízise után marcona arcberendezését szabályos akciófilmekben kamatoztató Jason Statham ritkán ugyan, de letér a megszokott útról. Öt tucat akciófilmjére jut egy-egy (a műfajt azért nem megreformáló) „deviáns” alkotás. Ilyen volt a Kolibri-kód megtört, antihősszerű protagonistájával, kihagyásokkal dolgozó és kissé parabolaszerű cselekményével. A Joker talán még ennyire sem szabálytalan, de közelebb áll az említett darabhoz, mint mondjuk A szál­lítóhoz.

Eleve úgy kezdünk, hogy Nicket, a főhőst megveri egy parókás, puhány fickó. Ezután még háromnegyed órát kell várni a következő ökölharcra, addig viszont azt kell néznünk, ahogy Nick egy elkényeztetett, nyiszlett geeket kísérget Las Vegas kaszinóiban, és azon vívódik, hogy vajon segítsen-e elkapni a gengsztereket, akik megkínozták a nőt, akivel nem teljesen tisztázott a viszonya. Nagyjából a film közepén megáll a cselekmény, amíg Nick lejátszik egy döntő jelentőségű blackjack-partit. Ez a fajta megtorpanás-nekilendülés, a Nick múltját és gyakran a film jelenidejének eseményeit is övező balladai homály némileg kizökkenti a filmet a megszokott akciósémából, ám épp ez idegenítheti el az akciófilm-rajongókat is. A Joker pedig sajnos távolról sem olyan jó, hogy a Statham akcióhősi bájaira kevésbé fogékony nézők is jól szórakozzanak. A vodkásüveg feletti merengéseket és az önmarcangolást rossz ritmusban váltják a hirtelen kitörő akciójelenetek. Az összes fordulat bezsúfolódik a film utolsó harmadába, és az elsietett végkifejlet gyakorlatilag megöli a katarzist.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.