Film

Kavarás

  • SoSan
  • 2014. július 10.

Film

Ó, végre egy szívünk húrjait pengető komédia a családról, szerelemről, a felnőtté válás nehézkes folyamatáról, és arról, hogy a múltat el kell engedni, hogy helyet szorítsunk szívünkben az újrakezdéshez.

Csak vicceltem. A film rettenetes.

Az Adam Sandler életművét kultiváló nézőknek minden bizonnyal kielégülést fog nyújtani ez a mű is, hiszen tartalmaz minden olyan elemet, amit az eddigiekben megszokhattak/elvárnak: gyerekek megalázását, pisilős, nemi szerves és poroltóval arcon spriccelős poénokat, valamint több termékmegjelenítést, mint egy kereskedelmi tévécsatorna reklámblokkja. A film után kedvem lett volna beülni a C...rembe és felhívni a haverokat a N...ámon és F...kon, hogy a H...sbe hajtok éppen, mert C...a-C...át kívánok inni az Afrikai Turisztikai Hivatal támogatásával egy szál A...s melegítőben. Mindez gondosan behelyezve egy mélyen álszent csomagolásba, ami el akarja hitetni velünk, hogy ennek a filmnek szíve is van. Hát nincs.

A történet lényege, hogy két egyedülálló szülő, Lauren és Jim egy korábban hányásba torkolló vakrandi miatt nem különösebben jönnek ki egymással, a sors azonban úgy hozza, hogy mégis együtt kell tölteniük egy afrikai nyaralást - családostul. Ahogy a tréfásnál tréfásabb (értsd: nem tréfás) események közös élményekké formálódnak a két família életében, a szülők és gyermekeik végül rájönnek, hogy nem is lehetne jobb az élet máshogy, mint együtt. Jaj, csak nem lelőttem a poént? Nos, akinek ez a fordulat nem egyértelmű az elején, annak ez a film rengeteg meglepetést tartogat még.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.

Szenes Zoltán volt vezérkari főnök: A NATO-nak át kell vennie a drónvédelemmel kapcsolatos ukrán tapasztalatokat

A NATO alapvetően jól reagált az orosz csali drónok lengyelországi berepülésére, de az eset rávilágít arra, hogy a szövetség még nem készült fel a dróntámadásokra. A NATO-t politikai széttagoltsága is hátrányba hozza az orosz hibrid hadviselés elleni védekezésben – erről is beszélt nekünk a védelmi szövetség déli parancsnokság volt logisztikai főnöke.