Film

Kavarás

  • SoSan
  • 2014. július 10.

Film

Ó, végre egy szívünk húrjait pengető komédia a családról, szerelemről, a felnőtté válás nehézkes folyamatáról, és arról, hogy a múltat el kell engedni, hogy helyet szorítsunk szívünkben az újrakezdéshez.

Csak vicceltem. A film rettenetes.

Az Adam Sandler életművét kultiváló nézőknek minden bizonnyal kielégülést fog nyújtani ez a mű is, hiszen tartalmaz minden olyan elemet, amit az eddigiekben megszokhattak/elvárnak: gyerekek megalázását, pisilős, nemi szerves és poroltóval arcon spriccelős poénokat, valamint több termékmegjelenítést, mint egy kereskedelmi tévécsatorna reklámblokkja. A film után kedvem lett volna beülni a C...rembe és felhívni a haverokat a N...ámon és F...kon, hogy a H...sbe hajtok éppen, mert C...a-C...át kívánok inni az Afrikai Turisztikai Hivatal támogatásával egy szál A...s melegítőben. Mindez gondosan behelyezve egy mélyen álszent csomagolásba, ami el akarja hitetni velünk, hogy ennek a filmnek szíve is van. Hát nincs.

A történet lényege, hogy két egyedülálló szülő, Lauren és Jim egy korábban hányásba torkolló vakrandi miatt nem különösebben jönnek ki egymással, a sors azonban úgy hozza, hogy mégis együtt kell tölteniük egy afrikai nyaralást - családostul. Ahogy a tréfásnál tréfásabb (értsd: nem tréfás) események közös élményekké formálódnak a két família életében, a szülők és gyermekeik végül rájönnek, hogy nem is lehetne jobb az élet máshogy, mint együtt. Jaj, csak nem lelőttem a poént? Nos, akinek ez a fordulat nem egyértelmű az elején, annak ez a film rengeteg meglepetést tartogat még.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.