vaklárma

Még!

Film

A függés hiánybetegség, ha az ember szervezete nem tudja magának előállítani azt a boldogságot, amelyre szüksége van...

A drogokról nyilvános vécébeli elmerülés, levágott alkarok vagy a Félelem és reszketés gyakorlatilag bármelyik jelenete juthat eszünkbe (mi más is, hiszen senki se próbálta). Pedig ezek csak a könnyen kapható drogok áldozatainak jellemzői. A kifinomultabbakkal simán átmegyünk a reptéri ellenőrzésen, de cserébe az életben nem irtjuk ki magunkból ezeket, mert sokkal szervesebb részeink, mint a kiskanálban felolvasztott változataik.

Ismerős az az életkép, amikor bár testben épp otthon van a szeretteivel, de amíg a család a kis Petikének énekli a boldog szülinapot, addig apa a csákóban elvonul egy másik szobába, hogy egy zavart pillantást vessen a telefonjára? Akármi is az, amit a telefonján, alapos körültekingetés után megnyitott, az az addikció, legyen az egy fiatalabb nő frissen küldött meztelen fotója, az online fogadás eredménye, de lehet egy munkahelyi e-mail is. Nem baj, a társadalmunk tesz az effélékre, még ki is találja a beszédes „munkaalkoholista” jelzőt, és élteti tovább a jelenséget. Még a vásznon is jócskán szeretjük romantizálni az ilyet, az imádott noirok nyomozója is rendszerint workaholic, aki még a femme fatale lába között is a nagy esetre gondol.

De akad más függés is, amely felett szívesen hunyunk szemet, ha nekünk tetszően szenved tőle az illető, insta társadalmunk legnépszerűbb ilyenje a beteges testformálás. Mit számít, hogy az illető a nem létező tökéletességet hajszolva egy, a derékméretével arányban szűkülő sötét spirálba kerül? Ha nekünk közben jobban esik így ránézni, még tapsolunk is a dologhoz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”