vaklárma

Még!

Film

A függés hiánybetegség, ha az ember szervezete nem tudja magának előállítani azt a boldogságot, amelyre szüksége van...

A drogokról nyilvános vécébeli elmerülés, levágott alkarok vagy a Félelem és reszketés gyakorlatilag bármelyik jelenete juthat eszünkbe (mi más is, hiszen senki se próbálta). Pedig ezek csak a könnyen kapható drogok áldozatainak jellemzői. A kifinomultabbakkal simán átmegyünk a reptéri ellenőrzésen, de cserébe az életben nem irtjuk ki magunkból ezeket, mert sokkal szervesebb részeink, mint a kiskanálban felolvasztott változataik.

Ismerős az az életkép, amikor bár testben épp otthon van a szeretteivel, de amíg a család a kis Petikének énekli a boldog szülinapot, addig apa a csákóban elvonul egy másik szobába, hogy egy zavart pillantást vessen a telefonjára? Akármi is az, amit a telefonján, alapos körültekingetés után megnyitott, az az addikció, legyen az egy fiatalabb nő frissen küldött meztelen fotója, az online fogadás eredménye, de lehet egy munkahelyi e-mail is. Nem baj, a társadalmunk tesz az effélékre, még ki is találja a beszédes „munkaalkoholista” jelzőt, és élteti tovább a jelenséget. Még a vásznon is jócskán szeretjük romantizálni az ilyet, az imádott noirok nyomozója is rendszerint workaholic, aki még a femme fatale lába között is a nagy esetre gondol.

De akad más függés is, amely felett szívesen hunyunk szemet, ha nekünk tetszően szenved tőle az illető, insta társadalmunk legnépszerűbb ilyenje a beteges testformálás. Mit számít, hogy az illető a nem létező tökéletességet hajszolva egy, a derékméretével arányban szűkülő sötét spirálba kerül? Ha nekünk közben jobban esik így ránézni, még tapsolunk is a dologhoz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."