Film

Ne zavarjatok!

  • Szabó Ádám
  • 2015. május 24.

Film

A borzalmas francia vígjátékoknak mára már veretes hagyományuk van itthon, legalább kéthetente érkezik egy ilyen a magyar mozikba. Többségük már
a címében lehúzza a sokadik rókabőrt a családról, házasságról, szerelemről, és a továbbiakban sem akar eredetibb lenni vagy többet mondani, mint hasonszőrű társai. A Ne zavarjatok! tökéletesen illeszkedik a sorba, bár címében meglepő módon nem hordozza a „bazi” szót, noha ezzel véget is érnek a pozitívumai. Eleve sokatmondó, hogy egy filmet azzal a Christian Claviert-rel akarnak ránk sózni, akinek a neve mellől kikoptathatatlan a „Jöttünk, láttunk, visszamennénk sztárja” jelzős szerkezet. Nos, a Jean Reno melletti ökörködés 12 éve történt.
A Ne zavarjatok! a két lábon járó sztereotípiák két fajtáját vonultatja fel: felső középosztálybeli sznob franciákat és idióta bevándorlókat. Össze is csapnak néha egymással poénfronton – ezek még a mérsékelten szórakoztató pillanatok közé tartoznak –, de az igazi bonyodalmat a szekrényből előkerülő párkapcsolati csontvázak jelentenék. Szegény Christian Claviert, a fogorvos mindeközben nem tudja meghallgatni újonnan vásárolt dzsesszlemezét; hol a bejárónő, hol a lengyel kőműves (ő amúgy portugál) zavarja meg, aztán pedig jön a semmirekellő fiú, a még semmirekellőbb asszony és a semmirekellőbbnél is semmirekellőbb barát. Akad még házmester, egy másik bejárónő, szomszédság, tehát tényleg mindenkit elénk vezetnek, hogy átérezhessük, mennyire sanyarú a főhős sorsa. De nem érezzük. A főhős ugyanis maga irritálóbb, mint a rokonság és szomszédság együttvéve.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.