tévésmaci

Párducok a park gyepén

  • tévésmaci
  • 2022. október 26.

Film

Amikor Sztupa és Troché szundikátust alapítottak, le kellett cserélni a kanapét. Még hogy a kanapét? A kanapékat! Az összest.

Az volt velük ugyanis a probléma, hogy nagy, széles háttámlájuk s hasonló karfájuk volt, ilyenformán szundikátus alapítására, de főként a működtetésére – kényelmetlenségük okán – teljesen alkalmatlanok voltak. Hiszen szundikátust alapítani, kivált működtetni csak fekve lehet, a maga teljesen vízszintességében. Ezekkel a karfás vackokkal meg az volt a gond, hogy két ember ugyan kényelmesen elücsörgött rajtuk, ha akartak, még könyökölni is tudtak, de ha valaki – elsősorban ugyebár Sztupa és Troché – elfeküdött rajtuk, a lábát fel kellett tennie az egyik karfára, a másiknak meg neki kellett támasztania a fejét, de ahhoz túl merőleges volt az a fekvőfelületre. A fej gondját persze egy vagy két párna bevonásával orvosolni lehetett, de a láb gyakorlatilag a combtól a bokáig alátámasztás nélkül maradt, ami rövid időszakra még csak-csak megjárta, de a szundikátus dolgához mégsem biztosított ideális körülményeket. Olyan kerevetek kellenek tehát, amelyeknek se háttámlájuk, se karfájuk – szögezte le Troché. Hülye vagy – szögezte le Sztupa – az már ágy. Sőt még az ágyaknak is lehet háttámlájuk vagy fejtámlájuk. Egyszerűen nagyobb kanapéra lesz szükségünk. Háromszemélyesre, de akár négyszemélyesre is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.