tévésmaci

Párducok a park gyepén

  • tévésmaci
  • 2022. október 26.

Film

Amikor Sztupa és Troché szundikátust alapítottak, le kellett cserélni a kanapét. Még hogy a kanapét? A kanapékat! Az összest.

Az volt velük ugyanis a probléma, hogy nagy, széles háttámlájuk s hasonló karfájuk volt, ilyenformán szundikátus alapítására, de főként a működtetésére – kényelmetlenségük okán – teljesen alkalmatlanok voltak. Hiszen szundikátust alapítani, kivált működtetni csak fekve lehet, a maga teljesen vízszintességében. Ezekkel a karfás vackokkal meg az volt a gond, hogy két ember ugyan kényelmesen elücsörgött rajtuk, ha akartak, még könyökölni is tudtak, de ha valaki – elsősorban ugyebár Sztupa és Troché – elfeküdött rajtuk, a lábát fel kellett tennie az egyik karfára, a másiknak meg neki kellett támasztania a fejét, de ahhoz túl merőleges volt az a fekvőfelületre. A fej gondját persze egy vagy két párna bevonásával orvosolni lehetett, de a láb gyakorlatilag a combtól a bokáig alátámasztás nélkül maradt, ami rövid időszakra még csak-csak megjárta, de a szundikátus dolgához mégsem biztosított ideális körülményeket. Olyan kerevetek kellenek tehát, amelyeknek se háttámlájuk, se karfájuk – szögezte le Troché. Hülye vagy – szögezte le Sztupa – az már ágy. Sőt még az ágyaknak is lehet háttámlájuk vagy fejtámlájuk. Egyszerűen nagyobb kanapéra lesz szükségünk. Háromszemélyesre, de akár négyszemélyesre is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."