tévésmaci

Rókamóka

  • tévésmaci
  • 2021. október 27.

Film

Amikor Sztupa és Troché áttörték a korlátot, csalás történt, de nem ők voltak.

S nem is a tisztelt egybegyűltek, mert azok valamiféle éteri méltósággal lesték a fejleményeket, mely méltóság természetesen nem a cselekedeteikben nyilvánult meg, s nem is tartotta vissza őket az ilyenkor szokásos viselkedési formáktól. Ordítoztak tehát, nagy hangon fejtették ki véleményüket pró és kontra az esélyekről, ezek ugyan át nem törnek itt semmit, még ha fogpiszkálóból lenne, de ez rendes, masszív vaskorlát, csőből készült, én tegnap már megjöttem, csak azért, hogy ellenőrizzem, áttörhetetlen, nekik biztosan, legfeljebb átugorják vagy valami hasonló szélhámosság lesz, lefogadom, úgy áttörik, mintha ott sem lenne, az ilyesmi belülről jön, van rá egy százasom, nem métermázsás vadbarmok kellenek hozzá, hanem olyanok, akiknek helyén van a szíve és az esze, én már láttam őket, amikor El Feroz ellen mentek, pedig ott semmi esélyük nem volt, tudom, kihozták döntetlenre, vetette közbe egy harmadik. Még hosszan óbégattak így tovább, míg mások tényleges fogadásokat kötöttek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.