Animációs film

Sam – Kismadár nagy kalandja

Film

Főszereplőnk egy kis sárga, borzas és nagyon félős madár, akinek legjobb barátja és családja egy személyben egy őrülten lelkes katicabogár. Nevesincs madarunk egy félreértés alkalmával hőssé kényszerül válni: Afrikába kell vezetnie a népes madárrajt, annak ellenére, hogy szárnyát se tette még ki a romos kunyhóból, ahova még tojás korában pottyant. Mint minden hős, a mienk is ugyanazt keresi: saját magát, egy nevet és egy családot. Mindezt bájosan, sok humorral, és igazán szerethető figurák közt evickélve. A Sam megmutatja, hogy van élet a Disney-n kívül; ha valaki esetleg a Belleville-i randevú és a Minuscule után még nem látta volna a potenciált a francia irányból induló animációs mesékben. A színvilágot és a szereplőket a legkisebbek is könnyedén befogadhatják; a sok szín, madártávlat és a hófödte hegyektől a sivatagig száguldó impozáns képanyag igazán elkápráztathatja az aprónépet. A játszók zöme egy-egy hatalmas, jellegzetes szempár (tudjuk, hogy ez kifejezetten a kicsik számára fontos), mindemellett kedves és jól árnyalt alakok: senki sem csak jó és csak gonosz – s ez nem elhanyagolható, ha a klasszikus mesék sablonosságára és polarizáltságára gondolunk. A zeneválasztás egészen szokatlan, mondhatni, merész – mindössze 2-3 dal szerepel, ám ezek olykor olyanok, mintha egy folk-punk együttest hívtak volna matinékoncertre. A szokatlanság itt azonban felemelő és megmosolyogtató, teljesen illik ahhoz a „kicsit más” atmoszférához, amelyet az egész mese magában hord.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.