Interjú

„Senki nem repül”

Jesse Eisenberg színész

Film

A Fleishman bajban van című sorozat főhőse, Toby Fleishman már épp hozzászokott a válás utáni szingliléthez, amikor élete fenekestül felfordul: egy reggel arra ébred, hogy volt felesége, Rachel mindkét gyerekét áthozta hozzá, majd egyszerűen köddé vált. A cseles elbeszéléssel operáló, magyarul 2020-ban megjelent regényt maga az író, Taffy Brodesser-Akner adaptálta minisorozattá. A főhőst alakító, korábban Oscar-díjra jelölt Jesse Eisen­berget ellentmondásos figurájáról, a rosszfiúkról és a szuperhősökről is kérdeztük.

Magyar Narancs: A regény és a sorozat is többször vált nézőpontot. Nagyrészt Toby a főszereplő, de egy ponton felesége, Rachel kerül a fókuszba. Az egész sztori narrátora pedig Toby egyetemi barátja, Libby, a tipikus megbízhatatlan elbeszélő, hiszen maga is küszködik házasságával. A könyvet olvasva mi volt az érzése, ki az, aki itt valóban bajban van?

Jesse Eisenberg: Már az első pár fejezet után éreztem, hogy valami hiányzik ennek a fickónak az életéből. Gyanítottam, hogy valami nem stimmel, hogy a regény Toby felé lejt, és túlságosan is elfogult iránta, mintha arra hajtana, hogy őt tüntesse fel jobb színben. Csodálatos volt olvasni, ahogy a sztori új perspektívát kap, és egy idő után megtudhatjuk, hogy a feleség, Rachel éppúgy bajban van, mint a férje. Sőt az ő helyzete még drámaibb, és neki is szüksége van figyelemre. Szinte végig a férfit követjük, aki kínokat él át, közben pedig rá sem bagózunk a feleségére, pont úgy, ahogy a főhős teszi.

MN: Ennek tudatában milyen érzés volt Toby bőrébe bújni?

JE: A forgatás első napjaiban észrevettem, hogy folyamatosan megpróbáltam szimpatikusabbá tenni a figurát. Nem azért, mert én magam szimpatikusnak akartam tűnni, hanem azért, mert színészként mindig igyekszünk megvédeni a szerepünket. Szóval igyekeztem vicces lenni, megpróbáltam könnyedebbnek mutatkozni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.