Testcsere

  • 2011. november 30.

Film

 


Nem volna igazságos két végigröhögött óra után azon sopánkodni, hogy néhány altesti poén is becsusszant a filmbe, és a végén szájba rágják a tanulságot. Persze.

 

S a kiindulópont is egy nagy marhaság. Van két kamaszkori jóbarát. Harminc felé közeledve Mitch még mindig felfedezésre váró, de reklámfilmezésen túl soha nem jutó színész (ám henyéléstől a csajozásig mindent megengedhet magának, ami szerény büdzséjébe belefér), Dave viszont menő ügyvéd és lelkiismeretes családapa, menő terepjáróval fejezi ki társadalmi megbecsültségét (ám arról már nem is ábrándozik, hogy azt tegye, amit valójában szeretne). Mígnem egy közös lerészegedést követően egymás testében ébrednek fel, s a másik életét kénytelenek élni. Amit előző este még kölcsönösen irigyeltek, az most elviselhetetlen: a laza segédszínész egy üzleti tárgyaláson kénytelen helytállni, valamint szembesülni a számára addig csak csábításhoz előmosakodott formában létező női nem egy másik, idegenül vegetatív oldalával. A karót nyelt jogász viszont egy pornófilmforgatás közepén találja magát, és barátja sajátos szexuális életébe kellene bekapcsolódnia.

A film ebből a helyzetből meríti a humorát, s igen okosan nem pakol rá semmi egyebet. Szereplői nem retardált karikatúrák, hanem hézagmentes komolysággal végigjátszott karakterek, Jason Bateman és Ryan Reynolds az emberi esendőségből építkezve, a társadalmi szerepek mögött bujkáló kisfiút előcsalogatva mutatják fel a vágyak természetére vonatkozó örök konklúziót, mely szerint a beteljesületlenségnél csak a beteljesedés kínosabb.

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.

Semmi jóra

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva.