Amíg a narrátorként foglalkoztatott, rokonszenvesen pösze norvég fotós kedves banalitásait hallgatjuk a néhai Szovjetunióról és annak egykoron oly diadalmas űrhódításairól, elénk tárul a posztszocialista lepusztultság érzékletes közép-ázsiai variánsa. A helyi múzeumban az első bajkonuri számítógép, az 1957-es Ural monstrumát mutogatják, s az űrhajós tematika ma is szinte az egész épített környezetet uralja: hol egy játszótéren, hol egy panelház oldalfalán tűnik fel az égboltot hasító szovjet dicsőség emlékezete. S miközben az iráni születésű amerikai hölgy, a privát űrkutatási alapítványt gründoló Anousheh Ansari a kilövésre készül, az űrhulladékra, visszahulló rakétamaradványokra vadászó serény kazahok jó korán teherautóra szállnak, hogy elsőként érjenek az értékes fémek közelébe, melyekből tető és főzőlábas egyaránt kitelik.
Végezetül Charles Simonyi is felbukkan a filmben, amint űrhajós előtanulmányait folytatja és űreledelt kóstol. Szavaiból kitetszik, hogy alighanem jobban érti és ismeri a közeget, mint az érdeklődő nyugatiak. Hiába, a mi fiunk!