Egy hét kultúra 2022/16.

  • Narancs
  • 2022. április 20.

Interaktív

Rövid hírek: kultúra itthon, külföldön és másutt

PAVILON A testek metamorfózisa, az ember definíciójának változása és a női nézőpontok kerülnek az idei, április 23. és november 27. között megrendezett Velencei Képzőművészeti Biennálé fókuszába. Az idei rendezvény főkurátora, Cecilia Alemani első olasz nőként vezetheti az eseményt, a központi kiállításnak pedig a The Milk of Dreams címet adta. Az álmok tematikája a biennáléra meghívott magyar képzőművész, Keresztes Zsófia tárlatán is visszaköszön. A magyar pavilon 113 éves történetében harmadik alkalommal kap önálló bemutatkozási lehetőséget női művész, így Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítás kifejezetten női nézőpontjával is ki­emelkedik. Keresztes Zsófia művészetének jellemző témái az identitáskeresés és a testiség különféle átalakulásai. Mostani projektjének kiindulópontja részben Schopenhauer sündisznódilemmájára reflektál, emellett a mozaikművészet eszközével Szerb Antal Utas és holdvilág című regényének egy motívumát is megidézi a tárlaton. Keresztes kompozícióját Velence után a Ludwig Múzeumban is bemutatják majd december 15. és február 26. között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.