Egy hét kultúra 2022/16.

  • Narancs
  • 2022. április 20.

Interaktív

Rövid hírek: kultúra itthon, külföldön és másutt

PAVILON A testek metamorfózisa, az ember definíciójának változása és a női nézőpontok kerülnek az idei, április 23. és november 27. között megrendezett Velencei Képzőművészeti Biennálé fókuszába. Az idei rendezvény főkurátora, Cecilia Alemani első olasz nőként vezetheti az eseményt, a központi kiállításnak pedig a The Milk of Dreams címet adta. Az álmok tematikája a biennáléra meghívott magyar képzőművész, Keresztes Zsófia tárlatán is visszaköszön. A magyar pavilon 113 éves történetében harmadik alkalommal kap önálló bemutatkozási lehetőséget női művész, így Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítás kifejezetten női nézőpontjával is ki­emelkedik. Keresztes Zsófia művészetének jellemző témái az identitáskeresés és a testiség különféle átalakulásai. Mostani projektjének kiindulópontja részben Schopenhauer sündisznódilemmájára reflektál, emellett a mozaikművészet eszközével Szerb Antal Utas és holdvilág című regényének egy motívumát is megidézi a tárlaton. Keresztes kompozícióját Velence után a Ludwig Múzeumban is bemutatják majd december 15. és február 26. között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.