tévéSmaci

Vaddisznók az ördögszekéren

  • tévésmaci
  • 2015. május 9.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché találkoztak az unokaöccsökkel, kicsit csalódottak voltak. Sokféleképpen képzelték el a találkozást, de ahogy végül megesett, az őket is meglepte. Mindketten úgy voltak vele, hogy lehet a dolog igaz is, kamu is. Ha igaz, akkor valami szervezetről lesz szó, kis érdek­védelem, kis szabadidő-eltöltési igyekezet, kis hónaljszagú brüderschaft, péntek esti összejövetelek, sör, pogácsa, közös hagyatéki ügyvédek, petíció, hogy sorolják előrébb az unokaöccsöket az öröklési sorban, sűrű kihelyezett programok az unokahúgok hasonló egyletével, kirándulás a Rám-szakadékba például – ilye­neket képzeltek. Országos tagság, elnökség, rosszabb esetben. Civil élet, könnyű élet, cseréljünk e-mail címet! Egy kósza ötlet erejéig Troché agyán át is futott a lehetőség, hogy mi lenne, ha elmenne egy ilyen kirándulásra velük meg az unokahúgokkal, úgyis régen látta már a Rám-szakadékot, de aztán elhessegette az egészet. Elhessegette, pedig szent meggyőződése volt, hogy a saját kitalált történeteiben a legjobb elcsavarogni, leereszkedni lánc nélkül holmi veszélyes sziklameredélyen. De mi van, ha ez inkább valami punkbanda, akik kóros jófejségük áldozataként nevezik így magukat. Három gitár, egy dob: Robbie Unokaöcs, Freddie Unokaöcs, Frankie Unokaöcs és a doboknál Unokaöcs Unokaöcs. Két akkord, négy ütem, oszt’ hadd zengjen a művház vagy a lakásszínház. Sztupa is komoly formában mérlegelte, hogy az unokaöccsök egy érdekvédelmi szervezet lehet, biztos van valami komoly nevük is, de minden alakuló okiratban van ilyen kitétel, hogy „röviden”, s ez a röviden lehet az „unokaöccsök” kifejezés. Lásd Szociáldemokraták Magyarországi Pártja, röviden: szocdemek. Segítő Családtagok Országos Baráti Társasága, erre például nem írhatják, hogy röviden: SCSOBT, mert azt senki nem tudja kimondani, ellenben azt nyugodtan lehet, hogy röviden: unokaöccsök. De az unokaöccsök végül nem érdekvédelmi szervezetet, sem nem civilklubot, sem nem punkzenekart alapítottak, hét koszos róka voltak csupán egy közeli vadasparkból, akiket azért hívtak unokaöccsöknek, mert a gondozójuk lusta volt egyenként nevet adni nekik, s mindet az unokaöccse vörös hajzata miatt nevezte unokaöcsnek.

S ez még a szerencsésebbik megoldás volt, hiszen nevezhette volna mindet Farkas Zsoltnak is, hisz így hívták a vörös hajú ifjút, de az már végképp hülyén vette volna ki magát, ha egy rókát Farkasnak hívnak, pláne hetet. Menjünk tévézni.

Pénteken (10-én) a valamiért végtelenítve Batmant adó ViaSat3 este kilencre elér az első modern, tehát Michael Keaton fellépésével készült 1989-es műig, melyben Kim Basinger szőkesége ragyogja be a sötétséget. Tizenegykor a Coolon egy másik szőkeség, Sharon Stone körül csoportosulnak az események és Leonardo di Caprio a Gyorsabb, mint a halál című álwesternben.

Szombaton sem tudunk megszabadulni Leótól, már este hét után kardot rántanak érte a világsztárok, sűrű Un pour tous, tous pour un! kiáltásokat hallatván a Vasálarcosban, az RTL Klubon. A konkurencia, vagyis a tv2 kilenckor igyekszik visszaütni a Blöffben roma bokszolóként zúzó Brad Pitt segedelmével.

Vasárnap rég elfeledett kedvencünket, Leonardo di Capriót köszönthetjük A Wall Street farkasaként este negyed tizenegykor a Super tv2-n. Jean Gabin és Alain Delon jönnek a Dunán 21.40-től az Alvilági melódiában. Olyan ez, mint az Olasz meló, csak diafilmre forgatták (az olasz tegnap volt a tv2-n).

Szerdán este 9-kor A majmok bolygója lesz a ViaSat3-on, na, ebben találják el, melyik a Leonardo di Caprio! A 2001-es remake-ről van szó, ami nézhető, de kiveszett belőle voltaképp minden, ami izgalmassá tette a korábbiakat. A majmok bolygója ugyanis tipikusan az a mű, ami a kosztümök tökéletesedésével arányosan veszített a hiteléből. Igen, amíg a vak is látta, hogy jelmezkölcsönzőből szalajtott ürgék majomkodnak a vásznon, addig szó nélkül hittük el a tengerbe döntött Szabadság-szobor meséjét, ám miután elszabadult az állatkert, befellegzett. A film ilyen, a tévé még rosszabb.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.