Íme, Banksy válasza az amerikai tüntetésekre

  • narancs.hu
  • 2020. június 7.

Képzőművészet

A graffitiművész is úgy érezte, meg kell szólalnia.

Banksy, a rejtőzködő graffitiművész az Instagramra feltöltött képpel reagált az amerikai zavargásokra és az afroamerikai George Floyd halálára.

A szombaton közzétett képén egy halottra emlékező virágokat és mécseseket látunk, valamit egy portrét, amelyen egy elnagyolt, sziluettszerű alak látszik. A portré mellett égő gyertya lángja azonban belekap az amerikai zászlóba.

Banksy

Banksy

Fotó: Instagram/Banksy

 

Banksy a képhez azt írta, elsőre azt gondolta, most be kell fognia és meghallgatnia, amit a feketék mondanak erről a dologról, azonban ez az ő problémája is.

"A színes bőrű embereket cserben hagyta a rendszer. A fehér emberek rendszere. Mint amikor egy csőtörés miatt elázik az alsó lakás. Ez a hibás rendszer nyomorúságossá teszi az életüket, de nem az ő dolguk kijavítani. Nem is tudják – mert senki nem engedi be őket az emeleti lakásba. Ez egy fehér probléma. És ha a fehérek nem szerelik meg, akkor valaki fel fog jönni és berúgja az ajtót" – írta.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.