Íme, Banksy válasza az amerikai tüntetésekre

  • narancs.hu
  • 2020. június 7.

Képzőművészet

A graffitiművész is úgy érezte, meg kell szólalnia.

Banksy, a rejtőzködő graffitiművész az Instagramra feltöltött képpel reagált az amerikai zavargásokra és az afroamerikai George Floyd halálára.

A szombaton közzétett képén egy halottra emlékező virágokat és mécseseket látunk, valamit egy portrét, amelyen egy elnagyolt, sziluettszerű alak látszik. A portré mellett égő gyertya lángja azonban belekap az amerikai zászlóba.

Banksy

Banksy

Fotó: Instagram/Banksy

 

Banksy a képhez azt írta, elsőre azt gondolta, most be kell fognia és meghallgatnia, amit a feketék mondanak erről a dologról, azonban ez az ő problémája is.

"A színes bőrű embereket cserben hagyta a rendszer. A fehér emberek rendszere. Mint amikor egy csőtörés miatt elázik az alsó lakás. Ez a hibás rendszer nyomorúságossá teszi az életüket, de nem az ő dolguk kijavítani. Nem is tudják – mert senki nem engedi be őket az emeleti lakásba. Ez egy fehér probléma. És ha a fehérek nem szerelik meg, akkor valaki fel fog jönni és berúgja az ajtót" – írta.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.