Magyarország az egyetlen ország Kína és Németország mellett, ahol a három prémium német autógyártó jelen van, és ez vonzza az akkumulátorgyártókat – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán szombaton megosztott videóban.
Mint az MTI erről szóló tudósításának utolsó előtti bekezdéséből kiderül, "Szijjártó kitért arra is, hogy
a CATL és az EVE Energy mellett Magyarország megegyezett két másik top 10-es kínai akkumulátorgyártóval is,
amelyek hamarosan bejelentik beruházásaikat".
Legutóbb épp három hete, június 10-én jelentette be a külügyminiszter egy újabb nagy kínai akkugyártó várható érkezését, akkor a kínai Jipinben zajló World Battery Conference-en járt, most pedig a szintén kínai Tiencsinben rendezett Világgazdasági Fórumon nyilatkozott az CNBC-nek.
Az interjúban a magyar kül- (és akku)ügyminiszter rámutatott: 865 milliárd eurós kereskedelmi forgalom van Kína és az Európai Unió között éves szinten, vagyis ezt a kapcsolatot nem lehetne megszakítani az európai gazdaság tönkretétele nélkül. "Magyarország úgy tekint Kínára, mint egy olyan országra, amellyel ha együttműködik, akkor sok előnye származhat belőle. Kína számunkra egy lehetőség, de szükségesség is egyszerre" – fogalmazott Szijjártó Kínában.
A Magyarországra érkező kínai beruházásokról a külügyminiszter azt mondta, a nagy kínai beruházások, azért jönnek ide, mert a német autógyártók jelen vannak az országban.
Tehát miközben a német külügyminiszter a kapcsolatok megszakításáról beszél, addig a német autógyártók vezetői rendszeresen felhívnak, hogy meggyőzzem a kínai beszállítókat, hogy jöjjenek Magyarországra"
– jegyezte meg a külügyminiszter. Hozzátette: tavaly 6,5 milliárd eurónyi befektetés érkezett Magyarországra, idén ez a szám eléri a 13 milliárd eurót a kínai akkumulátorgyártók miatt.
A kínai akkumulátorgyárak hazai lakossági fogadtatásáról többek közt itt, itt, itt, és itt írtunk.
Közben újabb (vagy már az egyik beharangozott) kínai akkugyártó jegyzett be leányvállalatot Magyarországon, hivatalos bejelentés híján egyelőre azt sem lehet tudni, melyik település környezetét pusztítja majd az új üzem – írja a kormányközeli Világgazdaság híre nyomán a Népszava.