Könyv

Chris Carter: Kivégzés

  • - svébis -
  • 2017. január 15.

Könyv

Pedig kegyetlen kínzással és egy pap brutális halálával indítani egy krimit még viszonylag merész húzás. Egyszerre hátborzongató és felháborító, és aki emiatt olvassa tovább a Kivégzést, az nem fog csalódni. Tobzódik a regény a testi és lelki rettenetben, mindenki szenved valamiképp. Aki azonban kellően összerakott sztorira vágyik, szintén szenvedni fog. A szerző ugyan mindent bevet: van itt életunt detektív, ambiciózus újságírónő, fantáziadús sorozatgyilkos és még egy látnok lányka is akad, de hiába ismeri valaki a megfelelő összetevőket, ha az arányokról fogalma sincs. Rosszul ütemezett, szenzációhajhász jelentekre közhelyes okfejtések csapnak, magánéleti válságra a rideg anatómia felel. Mindez olyan mondatok között, mint hogy „A sors iróniája, hogy az életben egyedül a halál biztos, nem gondolod?” Ráadásul Chris Carter inkább belső építész, mint író: több szót veszteget egy-egy szobabelső leírására, mint a karakterépítésre. Fakó mind, mint az alvadt vér.

Mondjuk az megnyugtató, hogy nincs red herringekkel megpakolva a történet, szépen haladunk a végkifejlet felé, semmi zsákutca. De ácsi, épp amikor senki sem várná, mégis jön a fordulat. Mit fordulat, blöff! Aztán a rafinált sorozatgyilkos úgy tölti ki a didaktika szilo­plasztjával az ügy hiányzó réseit, mint valami főgonosz egy 60-as évekbeli James Bond-filmből. De talán mégis van valami, amiért érdemes kézbe venni ezt a könyvet: tele van jópofa elgépelésekkel. A legszórakoztatóbbat a 235. oldalon érdemes keresni.

Fordította: Őri Péter. General Press, 2016, 356 oldal, 2990 Ft

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.