Rádió

Hét csapás

Irodalmi podcast a Könyvfesztiválról

Kritika

Elképesztő belegondolni, hogy mennyire más volt a világ a legutóbbi Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál idején. Több mint három év eltelt, mialatt ránk telepedett a járvány, kitört a háború, nyomában az élet szinte minden vonatkozását érintő válsággal.

A 2019-ben, a hagyományok szerint áprilisban megtartott 26. fesztivál után tehát a 27.-et jókora késéssel, megannyi bizonytalanság közepette rendezték meg.

A kérdésre, hogy luxus-e irodalomról, különösen nemzetközi irodalomról beszélni, arra programokat szervezni, ad absurdum pénzt költeni rá, miközben könnyen lehet, nem csupán a fűtésszámlát lesznek képtelenek sokan megfizetni az előttünk álló télen, de ahogy a forint árfolyama és az inflációs kilátások jelzik, adott esetben a paprikás krumplit sem, egyszerű a válasz: lényegében luxus, igen. De hát alighanem a könyv még mindig a legolcsóbb luxustermék, ráadásul esetében olyan luxusról van szó, amire a legzordabb körülmények között is égető szükségünk lehet: hogy úgy mondjuk, a lélek fényűzésére.

Nem tűnik túl optimistának Gál Katalin, a Könyvfesztivált szervező Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének elnöke sem, amikor azt mondja, soha ennyi baj nem volt még a könyviparban. Kijelentése Nyáry Krisztián könyves szakember és népszerű szerző Buksó című podcastjében hangzik el, a beszélgetés mindezek ellenére egyáltalán nem válik nyomasztóvá, és ez már önmagában is érdekes fordulatnak tetszik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.