Színház

Orálszex: pipa

Minden jót, Leo Grande

Kritika

A prostik (vagy ha ragaszkodunk a képzési jegyzék szerinti megnevezéshez: szexmunkások) életét feldolgozó filmek és előadások olyan provokatívak, nem igaz?

A Micsoda nő!, a Moulin Rouge! vagy az épp most érkezett Anora, mind annyira vad, szabad és erotikus. De helyezzünk a széttárulkozó nő szerepébe egy fiatal fiút, a bajszát nyaldosó kandúréba meg mondjuk, a saját anyánkat, és máris újradefiniálódik, hogy mit is tartunk szabadnak meg erotikusnak. Sophie Hyde erről szóló filmjét Keresztes Tamás adaptálta, ez a legelső bemutató a most megnyílt Bástya Színházban.

Nancy (és sok más nő) számára a házasság annyit tesz, mint bérbe adni a testét, hol a várandósság, hol a szoptatás, hol a kiszolgálás idejére, illetve azokra a percekre, amíg a férjnek kedve támad bütykölni rajta. Mire hatvanas éveiben a szolgálat lejár, és se a gyerek, se a férj nem tart már rá igényt, egy fáradt, elnyűtt testet kap vissza. Ám Nancy meglépi, amit a többi millió nő nem mer, és megteszi, amit a nemrég elhunyt férjével harminc éven át nem tehetett meg. Készít egy „to do” listát a kimaradt szexuális élményekről és pozíciókról, felfogad egy huszonéves escort fiút, felmennek egy hotelszobába, és kezdődhet is az élmények és a tapasztalatok kipipálása. Ám az aktus nem megy olyan könnyen, a gyönyörnek ugyanis nem csak a korkülönbség, de a társadalmi elvárások, a betokosodott elvek és egy meggyötört önkép is az útját állja. A vérprofi szexmunkás ugyan remekül hatástalanítja a nő szorongásból indított kérdéseit és ellenkezését, ám az idősödő hittantanár néni – noha ő fizet érte, nem is keveset – minden apró simogatást a személyes tere sértésének él meg. Ez még mind lehetne puszta szakmai kihívás, ám amikor fordul a kocka és Nancy hatol be Leo komfortzónájába, a fiú maga is újraértékelni kényszerül addigi értékrendjét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.