Színház

Orálszex: pipa

Minden jót, Leo Grande

Kritika

A prostik (vagy ha ragaszkodunk a képzési jegyzék szerinti megnevezéshez: szexmunkások) életét feldolgozó filmek és előadások olyan provokatívak, nem igaz?

A Micsoda nő!, a Moulin Rouge! vagy az épp most érkezett Anora, mind annyira vad, szabad és erotikus. De helyezzünk a széttárulkozó nő szerepébe egy fiatal fiút, a bajszát nyaldosó kandúréba meg mondjuk, a saját anyánkat, és máris újradefiniálódik, hogy mit is tartunk szabadnak meg erotikusnak. Sophie Hyde erről szóló filmjét Keresztes Tamás adaptálta, ez a legelső bemutató a most megnyílt Bástya Színházban.

Nancy (és sok más nő) számára a házasság annyit tesz, mint bérbe adni a testét, hol a várandósság, hol a szoptatás, hol a kiszolgálás idejére, illetve azokra a percekre, amíg a férjnek kedve támad bütykölni rajta. Mire hatvanas éveiben a szolgálat lejár, és se a gyerek, se a férj nem tart már rá igényt, egy fáradt, elnyűtt testet kap vissza. Ám Nancy meglépi, amit a többi millió nő nem mer, és megteszi, amit a nemrég elhunyt férjével harminc éven át nem tehetett meg. Készít egy „to do” listát a kimaradt szexuális élményekről és pozíciókról, felfogad egy huszonéves escort fiút, felmennek egy hotelszobába, és kezdődhet is az élmények és a tapasztalatok kipipálása. Ám az aktus nem megy olyan könnyen, a gyönyörnek ugyanis nem csak a korkülönbség, de a társadalmi elvárások, a betokosodott elvek és egy meggyötört önkép is az útját állja. A vérprofi szexmunkás ugyan remekül hatástalanítja a nő szorongásból indított kérdéseit és ellenkezését, ám az idősödő hittantanár néni – noha ő fizet érte, nem is keveset – minden apró simogatást a személyes tere sértésének él meg. Ez még mind lehetne puszta szakmai kihívás, ám amikor fordul a kocka és Nancy hatol be Leo komfortzónájába, a fiú maga is újraértékelni kényszerül addigi értékrendjét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."