Az ilyenfajta ambíciók nem állnak messze a kilencvenes évek eleje óta létező Weezertől, és jellegzetes stílusjegyeiket megtartva több olyan lemezt is készítettek, amelyen más műfajokból inspirálódtak. Ilyen volt a helyenként metálriffeket tartalmazó Maladroit (2002), a kortárs popzenei hangszereléseket használó Black Album (2019), a kamarapopos OK Human (2021), és az ugyanabban az évben megjelent Van Weezer, amely a klasszikus hard rock előtt tisztelgett.
Bár nem mindegyik ilyen jellegű kísérletük sikerült tökéletesen, e műfaji kitekintések összességében nem tesznek rosszat a Weezer egyívású zenei világának. Cuomo a kilencvenes évek közepén, már rocksztárként beiratkozott a Harvard klasszikus zeneszerzés szakára, ugyanakkor a dalszerzői világa alig változott az elmúlt harminc évben, és még mindig azon van, hogy megírja a világ legeufórikusabb powerpop-slágerét.
A Weezer diszkográfiájának megítélése nem egységes: a legradikálisabb rajongók a második lemez, a legendák övezte 1996-os Pinkerton után lecsatlakoztak a zenekarról. Néhány évvel ezelőtt például egy seattle-i férfi 10 millió dollárt akart összegyűjteni, hogy feloszlásra bírja a szerinte jó ideje csak alibiző zenekart. Nem sokkal később a Saturday Night Live egyik szkeccsében két család azon vitatkozott össze a karácsonyi vacsoránál, hogy nem kellett volna-e feloszlatni a Weezert rögtön a Pinkerton után, de a Matt Damon által játszott családapa megszállottan kitartott amellett, hogy ezután jött csak az igazán izgalmas korszak.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!