Bayer Zsolt mellett Harrach Péter fia is kiakadt a Göncz Árpád metrómegállótól

  • narancs.hu
  • 2018. február 8.

Lokál

A fideszes politikus meghökkentő videóban kampányol az elnevezés ellen.

A tervek szerint az Árpád híd metrómegállót Göncz Árpád városközpontra keresztelik át. Bayer Zsolt ezen teljesen kiakadt, az Echo Tv Sajtóklub műsorában konkrétan azt mondta, hogy ha majd kiírják az Árpád helyére, hogy Göncz, oda kell menni és le kell verni!

Úgy tűnik, ezen felbuzdulva ragadt kamerát Harrach Péter fia, Harrach Tamás XIII. kerületi fideszes országgyűlési képviselőjelölt, aki szintén a Göncz Árpád városközpont ellen kampányol.

„Az angyalföldi szocialisták – új hőseikre rátalálván – neofita lelkesedéssel ismét szeretnék a magyar múltat végképp eltörölni, helyére pedig az SZDSZ-es, MSZP-s szimbólumokat ültetni. Most az Árpád honfoglaló vezérről elnevezett metrómegálló van útban. Mi, angyalföldi fideszesek, elfogadhatatlannak tartjuk Magyarország hőseinek semmibe vételét, felszólítjuk a baloldalt, tiszteljék jobban nagyjainkat, és ne próbálják meg megváltoztatni a metrómegálló nevét” – mondja videójában.

A zavarba ejtően stupid felvétel megtekinthető itt:

Harrach Tamás vlog 1.

Uploaded by Bence Gábor on 2018-02-07.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.