helyrajzi szám

Gomba

Lokál

A végállomás átadására majd’ féléves csúszással, 1942. december 28-án került sor.

„Néhány nap óta a körtéren serény munka folyik: a régi végállomás mögött elterült gyermekjátszóteret és parkot eltüntették. Kivágták a fákat és a helyenként másfél méter mélyen fekvő teret teljesen feltöltötték. Amint az odahordott földmennyiség lesüppedt már, a Beszkárt azonnal megkezdi az új pályaudvar építkezését” – írta 1941. december 19-én a Nemzeti Ujság. A cikk hangvétele egyértelműen arra utalt, hogy olyasmi készül Budán, ami büszkeségre adhat okot; a Beszkárt, azaz a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság a villamosközlekedés egyszerűsödését és felgyorsítását remélte az új végállomástól.

Az ekkor még Horthy Miklós nevét viselő körtér több pontján voltak villamos-végállomások, de az új forgalmi építmény kialakításának igénye nemcsak az egységesítés miatt fogalmazódott meg. Az új „pályaudvar” elsősorban az 1899-től közlekedő budafoki (nagytétényi, törökbálinti) HÉV-eknek épült, amelyeknek eredetileg a Gellért téren volt a végállomásuk, és mivel a körtérig tartó szakaszon ugyanazt a pályát használták, mint a villamosok, mindennaposak voltak a torlódások, fennakadások. Nem beszélve arról, hogy voltak olyan hangok is, hogy a Gellért téri HÉV-végállomás zavarja a szálló és fürdő vendégeinek nyugalmát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.