helyrajzi szám

Ikarus 405

Lokál

Úgynevezett célellenőrzést tartott a Nemzeti Közlekedési Hatóság 2010. augusztus 3-án a BKV járművei körében, s ennek során öt Ikarus 405-ös „midibuszt” állítottak félre.

Minden kilencediket, ha abból indulunk ki, hogy a BKV-nak akkoriban 45 ilyen busza volt, csakhogy a helyzet ennél is lesújtóbb volt. Az ellenőrzés során ugyanis csak ezt az öt Ikarus 405-öst vizsgálták, s vonták be azonnal a forgalmi engedélyüket; alváztörés, hibás kormánymű, erős olajfolyás és bizonytalanul záródó ajtók szerepeltek a hibalistán.

Akkoriban senki nem gondolta, hogy a zűrös kisbuszok még több mint egy évtizedig – igaz, egyre kisebb számban – szolgálják a fővárosi tömegközlekedést, de ez történt. Ikarus 405-ös utoljára idén január 31-én közlekedett a gellérthegyi 27-es busz vonalán.

Az eseményt nem kötötték össze nosztalgiamenetekkel, mint tavaly ősszel, amikor az Ikarus 260-as és 280-as típusú járművek búcsúztak, és nem véletlenül. A 405-ös nemcsak a legkisebb, de a legkellemetlenebb Ikarusok közé is tartozott, nehéz rá meleg szívvel emlékezni. Még úgy is, ha e kis szörnyek közül a legkitartóbbak majd’ három évtizeden át járták a budapesti utcákat.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.