A Netflix milliókat szórt el egy sci-fi sorozatra, amelyből végül egyetlen epizód sem készült

Mikrofilm

A Conquestre több mint 55 millió dollárt költöttek, végül hatalmas káoszba fulladt.

Manapság megszokhattuk, hogy laikus fejjel érthetetlen dolgok történnek Hollywoodban: pénzügyi trükközés miatt hiába készült el a Kengyelfutó Gyalogkakukkról, és Scooby-Doo-ról szóló animáció, vagy épp a Batgirl-mozifilm, a stúdió mégis úgy döntött, nem mutatja be ezeket. Egy rakás sorozatot, például A besúgót a siker ellenére törölnek a streamingről, de a méretes gyártási költségek ellenére ugyanígy járt a Kráter című tini-sci-fi, a Willow és a Kerge Kacsák: Így kell tarolni! című sorozat is; nem beszélve a Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikákról, mely már dobozban állt, mégis sutba dobták.

Akadnak tehát bőven abszurd lépések, de még ezeken is túltesz az, amit a The New York Times cikke szerint a Netflix művelt. A sztori középpontjában Carl Rinsch filmrendező áll, akinek első játékfilmje, a Keanu Reeves főszereplésével készült 47 ronin 2013-ban hatalmasabb bukott: a kritikusok utálták, és még tekintélyes, 175 millió dolláros büdzséjét sem tudta visszahozni.

Ennek ellenére Rinsch nem tűnt el a süllyesztőben: Conquest címmel új sci-fi sorozatot álmodott, ami 2018-ban hamar kelendő portrékává vált. Öt évvel ezelőtt a Netflix még nem bukdácsolt, az HBO még ezzel a névvel létezett és nem kellett műsorait kölcsönadnia a riválisoknak, a Disney+ pedig még az indulásra készült. A streamingplatformok minden ötletre éhes vadként ugrottak, és nem sajnálták a pénzt az új tartalmakra, hiszen abban reménykedtek, ezzel láncolhatják magukhoz az előfizetőket. A Conquestért valóságos licitháború alakult ki, végül a Netflix az Amazont is felülmúlva több mint 60 milliót ígért a jogokért. Sőt: Rinsch-nek szinte teljes kreatív szabadságot és a költségvetés feletti kontrollt ígértek – pedig a projekttel már ekkor is akadtak gondok, a rendező ugyanis jogi csatározásba bonyolódott egy másik produkciós céggel, amikor elkezdett dolgozni a Conquest ötletén.

A Netflix bizonyára abban reménykedett, hogy a sorozat végül olyan ütős lesz, hogy az minden egyebet felülír: a sztori középpontjában mesterséges emberek álltak (őket nevezte a műsor Organic Intelligenteknek, azaz O. I.-knak), akik egyfajta békefenntartóként ügyködtek a bolygón. Amikor azonban fény derül az O. I.-k valódi céljára, hatalmas konfliktus tör ki.

Mindez valóban izgalmasan hangzik, de valószínűleg soha nem láthatjuk, hogyan is néz ki a tévében. A forgatás ugyanis hatalmas káoszba torkollott, elsősorban Rinsch viselkedése miatt. A hírek szerint mindenféle összeesküvés-elméleteket terjesztett, például azt, hogy rájött a COVID-19 valódi eredetére: felfedezte, hogy „a koronavírus jelei a Föld belsejéből származnak” – jelentsen is ez bármit. Ha ez nem lenne elég, a rendező folyamatosan vitában állt feleségével – aki azóta már beadta a válókeresetet –, a kettejük közötti perpatvar pedig a forgatást is veszélyeztette. Rinsch ugyanis azt állította, hogy a neje meg akarja őt öletni. A rendezőre a stábon belül is rengeteg panasz érkezett, a forgatás folyamatos lemaradásban volt, a konfliktusok pedig úgy elharapóztak, hogy a Netflix 2021-ben egyszerűen leállította az egészet.

Az elmebaj ekkor még nem ért véget: Rinsch a költségvetésből fennmaradó 11 millió dollárt kriptovalutákba fektette, az így szerzett profitból pedig többek között Rolls Royce luxusautókat vásárolt.

A rendező jelenleg is perben áll a Netlixszel, azt állítva, hogy a cég a szerződés szerint 14 millió dollárral tartozik neki.

Rinsch-t a riport szerint autizmussal és figyelemhiányos hiperaktív rendellenességgel diagnosztizálták, mindkettőre gyógyszert szed. A cikk megjelenése után a filmkészítők haragja nem is rá irányult, hanem inkább a Netflixre. Azt kifogásolják, hogy a cég dollártízmilliókat égetett el a sci-fire, míg más projektre sajnálják a pénzt. Hapton Yount, a  Mystery Science Theater 3000 című kultsorozat alkotója például arra panaszkodott, hogy műsoráért milliók rajonganak, 100 százalékon áll RottenTomatoeson, mégis elkaszálták, miközben abból a pénzből, amit a Conquest felemésztett, akár négy vagy több évadot is készíthetett volna. Egy másik alkotó, Jared Krichevsky az X-en (Twitteren) fakadt ki, miszerint ő is felkereste a platformot egy eredeti antológiasorozat ötletével; a Netflix pedig azzal utasította el, hogy eddigi műsoraival még nem bizonyított. Mindez valóban furcsán cseng azt követően, hogy Rinsch-re egy ekkora költségvetésű műsort bíztak mindössze egyetlen, hatalmasat bukott mozi után.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.