A Netflix milliókat szórt el egy sci-fi sorozatra, amelyből végül egyetlen epizód sem készült

Mikrofilm

A Conquestre több mint 55 millió dollárt költöttek, végül hatalmas káoszba fulladt.

Manapság megszokhattuk, hogy laikus fejjel érthetetlen dolgok történnek Hollywoodban: pénzügyi trükközés miatt hiába készült el a Kengyelfutó Gyalogkakukkról, és Scooby-Doo-ról szóló animáció, vagy épp a Batgirl-mozifilm, a stúdió mégis úgy döntött, nem mutatja be ezeket. Egy rakás sorozatot, például A besúgót a siker ellenére törölnek a streamingről, de a méretes gyártási költségek ellenére ugyanígy járt a Kráter című tini-sci-fi, a Willow és a Kerge Kacsák: Így kell tarolni! című sorozat is; nem beszélve a Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikákról, mely már dobozban állt, mégis sutba dobták.

Akadnak tehát bőven abszurd lépések, de még ezeken is túltesz az, amit a The New York Times cikke szerint a Netflix művelt. A sztori középpontjában Carl Rinsch filmrendező áll, akinek első játékfilmje, a Keanu Reeves főszereplésével készült 47 ronin 2013-ban hatalmasabb bukott: a kritikusok utálták, és még tekintélyes, 175 millió dolláros büdzséjét sem tudta visszahozni.

Ennek ellenére Rinsch nem tűnt el a süllyesztőben: Conquest címmel új sci-fi sorozatot álmodott, ami 2018-ban hamar kelendő portrékává vált. Öt évvel ezelőtt a Netflix még nem bukdácsolt, az HBO még ezzel a névvel létezett és nem kellett műsorait kölcsönadnia a riválisoknak, a Disney+ pedig még az indulásra készült. A streamingplatformok minden ötletre éhes vadként ugrottak, és nem sajnálták a pénzt az új tartalmakra, hiszen abban reménykedtek, ezzel láncolhatják magukhoz az előfizetőket. A Conquestért valóságos licitháború alakult ki, végül a Netflix az Amazont is felülmúlva több mint 60 milliót ígért a jogokért. Sőt: Rinsch-nek szinte teljes kreatív szabadságot és a költségvetés feletti kontrollt ígértek – pedig a projekttel már ekkor is akadtak gondok, a rendező ugyanis jogi csatározásba bonyolódott egy másik produkciós céggel, amikor elkezdett dolgozni a Conquest ötletén.

A Netflix bizonyára abban reménykedett, hogy a sorozat végül olyan ütős lesz, hogy az minden egyebet felülír: a sztori középpontjában mesterséges emberek álltak (őket nevezte a műsor Organic Intelligenteknek, azaz O. I.-knak), akik egyfajta békefenntartóként ügyködtek a bolygón. Amikor azonban fény derül az O. I.-k valódi céljára, hatalmas konfliktus tör ki.

Mindez valóban izgalmasan hangzik, de valószínűleg soha nem láthatjuk, hogyan is néz ki a tévében. A forgatás ugyanis hatalmas káoszba torkollott, elsősorban Rinsch viselkedése miatt. A hírek szerint mindenféle összeesküvés-elméleteket terjesztett, például azt, hogy rájött a COVID-19 valódi eredetére: felfedezte, hogy „a koronavírus jelei a Föld belsejéből származnak” – jelentsen is ez bármit. Ha ez nem lenne elég, a rendező folyamatosan vitában állt feleségével – aki azóta már beadta a válókeresetet –, a kettejük közötti perpatvar pedig a forgatást is veszélyeztette. Rinsch ugyanis azt állította, hogy a neje meg akarja őt öletni. A rendezőre a stábon belül is rengeteg panasz érkezett, a forgatás folyamatos lemaradásban volt, a konfliktusok pedig úgy elharapóztak, hogy a Netflix 2021-ben egyszerűen leállította az egészet.

Az elmebaj ekkor még nem ért véget: Rinsch a költségvetésből fennmaradó 11 millió dollárt kriptovalutákba fektette, az így szerzett profitból pedig többek között Rolls Royce luxusautókat vásárolt.

A rendező jelenleg is perben áll a Netlixszel, azt állítva, hogy a cég a szerződés szerint 14 millió dollárral tartozik neki.

Rinsch-t a riport szerint autizmussal és figyelemhiányos hiperaktív rendellenességgel diagnosztizálták, mindkettőre gyógyszert szed. A cikk megjelenése után a filmkészítők haragja nem is rá irányult, hanem inkább a Netflixre. Azt kifogásolják, hogy a cég dollártízmilliókat égetett el a sci-fire, míg más projektre sajnálják a pénzt. Hapton Yount, a  Mystery Science Theater 3000 című kultsorozat alkotója például arra panaszkodott, hogy műsoráért milliók rajonganak, 100 százalékon áll RottenTomatoeson, mégis elkaszálták, miközben abból a pénzből, amit a Conquest felemésztett, akár négy vagy több évadot is készíthetett volna. Egy másik alkotó, Jared Krichevsky az X-en (Twitteren) fakadt ki, miszerint ő is felkereste a platformot egy eredeti antológiasorozat ötletével; a Netflix pedig azzal utasította el, hogy eddigi műsoraival még nem bizonyított. Mindez valóban furcsán cseng azt követően, hogy Rinsch-re egy ekkora költségvetésű műsort bíztak mindössze egyetlen, hatalmasat bukott mozi után.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.