A Netflix milliókat szórt el egy sci-fi sorozatra, amelyből végül egyetlen epizód sem készült

Mikrofilm

A Conquestre több mint 55 millió dollárt költöttek, végül hatalmas káoszba fulladt.

Manapság megszokhattuk, hogy laikus fejjel érthetetlen dolgok történnek Hollywoodban: pénzügyi trükközés miatt hiába készült el a Kengyelfutó Gyalogkakukkról, és Scooby-Doo-ról szóló animáció, vagy épp a Batgirl-mozifilm, a stúdió mégis úgy döntött, nem mutatja be ezeket. Egy rakás sorozatot, például A besúgót a siker ellenére törölnek a streamingről, de a méretes gyártási költségek ellenére ugyanígy járt a Kráter című tini-sci-fi, a Willow és a Kerge Kacsák: Így kell tarolni! című sorozat is; nem beszélve a Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikákról, mely már dobozban állt, mégis sutba dobták.

Akadnak tehát bőven abszurd lépések, de még ezeken is túltesz az, amit a The New York Times cikke szerint a Netflix művelt. A sztori középpontjában Carl Rinsch filmrendező áll, akinek első játékfilmje, a Keanu Reeves főszereplésével készült 47 ronin 2013-ban hatalmasabb bukott: a kritikusok utálták, és még tekintélyes, 175 millió dolláros büdzséjét sem tudta visszahozni.

Ennek ellenére Rinsch nem tűnt el a süllyesztőben: Conquest címmel új sci-fi sorozatot álmodott, ami 2018-ban hamar kelendő portrékává vált. Öt évvel ezelőtt a Netflix még nem bukdácsolt, az HBO még ezzel a névvel létezett és nem kellett műsorait kölcsönadnia a riválisoknak, a Disney+ pedig még az indulásra készült. A streamingplatformok minden ötletre éhes vadként ugrottak, és nem sajnálták a pénzt az új tartalmakra, hiszen abban reménykedtek, ezzel láncolhatják magukhoz az előfizetőket. A Conquestért valóságos licitháború alakult ki, végül a Netflix az Amazont is felülmúlva több mint 60 milliót ígért a jogokért. Sőt: Rinsch-nek szinte teljes kreatív szabadságot és a költségvetés feletti kontrollt ígértek – pedig a projekttel már ekkor is akadtak gondok, a rendező ugyanis jogi csatározásba bonyolódott egy másik produkciós céggel, amikor elkezdett dolgozni a Conquest ötletén.

A Netflix bizonyára abban reménykedett, hogy a sorozat végül olyan ütős lesz, hogy az minden egyebet felülír: a sztori középpontjában mesterséges emberek álltak (őket nevezte a műsor Organic Intelligenteknek, azaz O. I.-knak), akik egyfajta békefenntartóként ügyködtek a bolygón. Amikor azonban fény derül az O. I.-k valódi céljára, hatalmas konfliktus tör ki.

Mindez valóban izgalmasan hangzik, de valószínűleg soha nem láthatjuk, hogyan is néz ki a tévében. A forgatás ugyanis hatalmas káoszba torkollott, elsősorban Rinsch viselkedése miatt. A hírek szerint mindenféle összeesküvés-elméleteket terjesztett, például azt, hogy rájött a COVID-19 valódi eredetére: felfedezte, hogy „a koronavírus jelei a Föld belsejéből származnak” – jelentsen is ez bármit. Ha ez nem lenne elég, a rendező folyamatosan vitában állt feleségével – aki azóta már beadta a válókeresetet –, a kettejük közötti perpatvar pedig a forgatást is veszélyeztette. Rinsch ugyanis azt állította, hogy a neje meg akarja őt öletni. A rendezőre a stábon belül is rengeteg panasz érkezett, a forgatás folyamatos lemaradásban volt, a konfliktusok pedig úgy elharapóztak, hogy a Netflix 2021-ben egyszerűen leállította az egészet.

Az elmebaj ekkor még nem ért véget: Rinsch a költségvetésből fennmaradó 11 millió dollárt kriptovalutákba fektette, az így szerzett profitból pedig többek között Rolls Royce luxusautókat vásárolt.

A rendező jelenleg is perben áll a Netlixszel, azt állítva, hogy a cég a szerződés szerint 14 millió dollárral tartozik neki.

Rinsch-t a riport szerint autizmussal és figyelemhiányos hiperaktív rendellenességgel diagnosztizálták, mindkettőre gyógyszert szed. A cikk megjelenése után a filmkészítők haragja nem is rá irányult, hanem inkább a Netflixre. Azt kifogásolják, hogy a cég dollártízmilliókat égetett el a sci-fire, míg más projektre sajnálják a pénzt. Hapton Yount, a  Mystery Science Theater 3000 című kultsorozat alkotója például arra panaszkodott, hogy műsoráért milliók rajonganak, 100 százalékon áll RottenTomatoeson, mégis elkaszálták, miközben abból a pénzből, amit a Conquest felemésztett, akár négy vagy több évadot is készíthetett volna. Egy másik alkotó, Jared Krichevsky az X-en (Twitteren) fakadt ki, miszerint ő is felkereste a platformot egy eredeti antológiasorozat ötletével; a Netflix pedig azzal utasította el, hogy eddigi műsoraival még nem bizonyított. Mindez valóban furcsán cseng azt követően, hogy Rinsch-re egy ekkora költségvetésű műsort bíztak mindössze egyetlen, hatalmasat bukott mozi után.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Emlékév

A hatalom és a muzsikus viszonya sokféle lehet: az utcai zenész nyitott gitártokja, a homlokra csapott vagy vonóba tűzött nagycímletű bankjegy éppúgy kifejezi ezt a viszonyt, mint a Mozartot és Salierit is udvari zeneszerzővé kinevező II. József telhetetlensége.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.

Talpunk alól a hő

Ritka, potenciálisan megújuló energiaforrás lapul az alattunk különösen vékony földkéreg mélyén. A közeljövőben a mostaninál is sokkal nagyobb mértékben támaszkodhatnánk a geotermikus energiára, habár akadnak megoldásra váró gondok is. De mostantól pénz is jut rá!

Oktatás helyett

Akár több ezer kamuórát is beírhattak a KRÉTA rendszerbe egy miskolci technikumban az elmúlt évek során, de a szakképzési centrum állítja, most már minden rendben van. Diákok és egy volt tanár szerint egyáltalán nincs így.