A Netflix milliókat szórt el egy sci-fi sorozatra, amelyből végül egyetlen epizód sem készült

Mikrofilm

A Conquestre több mint 55 millió dollárt költöttek, végül hatalmas káoszba fulladt.

Manapság megszokhattuk, hogy laikus fejjel érthetetlen dolgok történnek Hollywoodban: pénzügyi trükközés miatt hiába készült el a Kengyelfutó Gyalogkakukkról, és Scooby-Doo-ról szóló animáció, vagy épp a Batgirl-mozifilm, a stúdió mégis úgy döntött, nem mutatja be ezeket. Egy rakás sorozatot, például A besúgót a siker ellenére törölnek a streamingről, de a méretes gyártási költségek ellenére ugyanígy járt a Kráter című tini-sci-fi, a Willow és a Kerge Kacsák: Így kell tarolni! című sorozat is; nem beszélve a Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikákról, mely már dobozban állt, mégis sutba dobták.

Akadnak tehát bőven abszurd lépések, de még ezeken is túltesz az, amit a The New York Times cikke szerint a Netflix művelt. A sztori középpontjában Carl Rinsch filmrendező áll, akinek első játékfilmje, a Keanu Reeves főszereplésével készült 47 ronin 2013-ban hatalmasabb bukott: a kritikusok utálták, és még tekintélyes, 175 millió dolláros büdzséjét sem tudta visszahozni.

Ennek ellenére Rinsch nem tűnt el a süllyesztőben: Conquest címmel új sci-fi sorozatot álmodott, ami 2018-ban hamar kelendő portrékává vált. Öt évvel ezelőtt a Netflix még nem bukdácsolt, az HBO még ezzel a névvel létezett és nem kellett műsorait kölcsönadnia a riválisoknak, a Disney+ pedig még az indulásra készült. A streamingplatformok minden ötletre éhes vadként ugrottak, és nem sajnálták a pénzt az új tartalmakra, hiszen abban reménykedtek, ezzel láncolhatják magukhoz az előfizetőket. A Conquestért valóságos licitháború alakult ki, végül a Netflix az Amazont is felülmúlva több mint 60 milliót ígért a jogokért. Sőt: Rinsch-nek szinte teljes kreatív szabadságot és a költségvetés feletti kontrollt ígértek – pedig a projekttel már ekkor is akadtak gondok, a rendező ugyanis jogi csatározásba bonyolódott egy másik produkciós céggel, amikor elkezdett dolgozni a Conquest ötletén.

A Netflix bizonyára abban reménykedett, hogy a sorozat végül olyan ütős lesz, hogy az minden egyebet felülír: a sztori középpontjában mesterséges emberek álltak (őket nevezte a műsor Organic Intelligenteknek, azaz O. I.-knak), akik egyfajta békefenntartóként ügyködtek a bolygón. Amikor azonban fény derül az O. I.-k valódi céljára, hatalmas konfliktus tör ki.

Mindez valóban izgalmasan hangzik, de valószínűleg soha nem láthatjuk, hogyan is néz ki a tévében. A forgatás ugyanis hatalmas káoszba torkollott, elsősorban Rinsch viselkedése miatt. A hírek szerint mindenféle összeesküvés-elméleteket terjesztett, például azt, hogy rájött a COVID-19 valódi eredetére: felfedezte, hogy „a koronavírus jelei a Föld belsejéből származnak” – jelentsen is ez bármit. Ha ez nem lenne elég, a rendező folyamatosan vitában állt feleségével – aki azóta már beadta a válókeresetet –, a kettejük közötti perpatvar pedig a forgatást is veszélyeztette. Rinsch ugyanis azt állította, hogy a neje meg akarja őt öletni. A rendezőre a stábon belül is rengeteg panasz érkezett, a forgatás folyamatos lemaradásban volt, a konfliktusok pedig úgy elharapóztak, hogy a Netflix 2021-ben egyszerűen leállította az egészet.

Az elmebaj ekkor még nem ért véget: Rinsch a költségvetésből fennmaradó 11 millió dollárt kriptovalutákba fektette, az így szerzett profitból pedig többek között Rolls Royce luxusautókat vásárolt.

A rendező jelenleg is perben áll a Netlixszel, azt állítva, hogy a cég a szerződés szerint 14 millió dollárral tartozik neki.

Rinsch-t a riport szerint autizmussal és figyelemhiányos hiperaktív rendellenességgel diagnosztizálták, mindkettőre gyógyszert szed. A cikk megjelenése után a filmkészítők haragja nem is rá irányult, hanem inkább a Netflixre. Azt kifogásolják, hogy a cég dollártízmilliókat égetett el a sci-fire, míg más projektre sajnálják a pénzt. Hapton Yount, a  Mystery Science Theater 3000 című kultsorozat alkotója például arra panaszkodott, hogy műsoráért milliók rajonganak, 100 százalékon áll RottenTomatoeson, mégis elkaszálták, miközben abból a pénzből, amit a Conquest felemésztett, akár négy vagy több évadot is készíthetett volna. Egy másik alkotó, Jared Krichevsky az X-en (Twitteren) fakadt ki, miszerint ő is felkereste a platformot egy eredeti antológiasorozat ötletével; a Netflix pedig azzal utasította el, hogy eddigi műsoraival még nem bizonyított. Mindez valóban furcsán cseng azt követően, hogy Rinsch-re egy ekkora költségvetésű műsort bíztak mindössze egyetlen, hatalmasat bukott mozi után.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.