A Kengyelfutó Gyalogkakukk sem menekülhetett el a stúdió pénzügyi trükközése elől

  • narancs.hu
  • 2023. november 15.

Mikrofilm

Elkészítették, elkaszálták, majd most áruba bocsájtják a Prérifarkast és Kengyelfutó Gyalogkakukkot is bemutató mozit.

A filmiparban immár évek óta vadnyugati állapotok uralkodtak: a hagyományos stúdiók először a mozi halálát látták a streamingplatformokban, majd a filmipar megmentőjét – főleg, miután a koronavírus miatt a világ valamennyi filmszínháza hónapokra lehúzta a rolót. Közben a nagy hal megette a kishalat, a még nagyobb hal pedig kisgömböcként zabált fel mindent és mindenkit, aki útjába került. Arról, hogy az egymást felvásárló óriásvállalatok inkább rontanak a filmipar helyzetén mint javítanak, aligha találni jobb példát a Warner Bros. és a Discovery összeolvadásánál: az új fejes azonnal kijelentette, hogy kizárólag folytatásokban és franchise-okban gondolkodik, közben az eddig minőséget képviselő HBO immár saját, legendás három betűs nevét is elhagyva Maxként üzemeteti tovább streamingplatformját.

Az összeolvadással létrejött Warner Bros. Discovery (WBD) egy rakás, elsőre teljesen érthetetlen döntést is magával hozott. A Batgirl-filmet például úgy kaszálták el, hogy gyakorlatilag már teljesen készen volt – jelen állás szerint viszont soha nem fogjuk látni a végeredményt. A Scooby-Doo-animáció folytatását szintén lelőtték, de előtte még befejeztették a filmet a készítőkkel. Valami ehhez hasonló történt most a Coyote V. Acme című filmmel is. A John Cena főszereplésével készült komédiában olyan, jól ismert Bolondos dallamok-karakterek jelennek meg, mint a Prérifarkas vagy a Kengyelfutó Gyalogkakukk. A filmet az a Dave Green rendezte, aki a 2016-os Tini Nindzsa Harci teknőcök: Elő az árnyékból mögött is állt, de a producerek között ott van az immár a szuperhősök felett bábáskodó James Gunn is. A film munkálatai befejeződtek, sőt, már tesztvetítéseket is tartottak, ahol jól szerepelt, így idén tervezték a premiert, végül a Barbenheimer nevű szörnyeteg miatt hátráltak meg és tolták arrébb a bemutatót. Az összeolvadás után újraindított Watrner Bros. Pictures Animation azonban most „azt a nehéz döntést hozta, hogy nem megy tovább a Coyote V. Acme-val” – fogalmaztak közleményükben. Azaz hiába a beleölt több ezer munkaóra és több millió dollár, úgy döntöttek, a filmet nem mutatják be.

„Három évig voltam olyan szerencsés, hogy filmet készíthettem a Prérifarkasról, minden idők legkitartóbb és legszenvedélyesebb karakteréről. Zseniális csapat vett körül, akik egész lelküket a projektbe öntötték. Mind azért dolgoztunk, hogy ezek előtt a történelmi karakterek hagyatéka előtt tisztelegjünk, és igazságot szolgáltassunk nekik. Az út során a tesztközönség is minket éltetett, akik remek értékeléssel jutalmaztak minket. Több mint büszke vagyok a végső termékre és elképesztően lesúlyt a stúdió döntése. De a Prérifarkas szelleméhez mérten, a legfontosabb a kitartás és a szenvedély” – fogalmazott a rendező.

A 70 millióba kerülő filmet a hírek szerint azért kaszálták el, hogy így 30 milliót spórolhassanak az adóleíráson. A filmstúdiós matek persze mindig bonyolultabb az egyszerű számoknákl, a Warner a marketingköltség megspórolása mellett így nyilván kevesebbet kell fizessen az alkotóknak és a terjesztőknek is. A besúgót és egy rakás sorozatot például azért tüntették el streamingplatformjukról, hogy ne kelljen utánuk jogdíjat fizetniük. De a rivális Disney stúdió is élt már hasonló eszözökkel: a Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikákat azután törölték, hogy az már teljesen elkészült. Kráter című tini sci-fijüket mindössze két héttel a premier után távolították el a Disney+-ról, és ugyanilyen tisztogatás áldozata lett a Willow és a Kerge Kacsák: Így kell tarolni! is.

Most persze rengetegen felháborodtak a Warner döntésén, az alkotók mellett a rajongók is felháborodásukat fejezték ki az interneten és elkezdték követelni, hogy mutassák be a Coyote vs. Acme-t. A kampányuk pedig akár még célt is érhet: a WBD visszavonta korábbi döntését, miszerint a Prérifarkas-filmet nem adják el valamelyik riválisnak. A hírek szerint a stúdió most vetítéseket rendez az Apple, a Netflix és az Amazon képviselőinek, hátha valamelyikük ráharapna és megvenné tőlük a filmet. Szóval még az is lehet, hogy végül a Gyalogkakukk és társai mégis megmenekülnek.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Madarak és angyalok

  • - turcsányi -

Nehéz megmondani, hogy mikor mondtak fel az angyalok. Már akkor, amikor Wim Wenders folytatni merészelte a Berlin felett az eget (Távol és mégis közel, 1993)? Vagy csak 1998-ban lett elegük, amikor meglátták magukat az Angyalok városa című filmben – a Berlin felett az ég e remake-jét Nicolas Cage-dzsel? Az biztos, hogy Los Angelesből eztán szedték a sátorfájukat. De senki nem pótolhatatlan, L. A. pedig különösen nem maradhatott efféle égi szárnyasok nélkül.