Amerikai remake készülhet az Élősködőkből

  • narancs.hu
  • 2024. november 21.

Mikrofilm

Sőt, a Warner Bros. és a koreai film mögött álló Studio CJ megegyezett, hogy kölcsönösen újraforgatják egymás filmjeit.

Bong Joon-ho sikerfilmjéből még azelőtt bejelentették, hogy sorozat készül, hogy megnyerte volna az Oscar-díjat – igaz, már ekkor is tarsolyában volt egy Cannes-i Aranypálma, valamint a kritikus- és közönségsiker. Végül a díjátadóról négy aranyszobrocskával, köztük a legjobb film és a legjobb külföldi film díjával térhetett haza, győzelméről pedig mai napig úgy beszélnek, mint minden idők egyik legmegérdemeltebb diadaláról. A sorozatról viszont azóta se hallani. A jelek szerint azonban nem maradunk a jövőben sem Élősködők nélkül:

az amerikai Warner Bros. és a koreai film mögött álló Studio CJ megállapodást kötött, miszerint együtt, közös pénzből, közösen készítenek majd remake-et egymás mozijaiból, amelyeket aztán közösen forgalmaznak majd mindkét országban.

A megegyezés szerint a Warner Bros. kezd egy koreai film amerikai újrájával, ezután következnek az ázsiaiak. Hivatalosan még nem erősítették meg, mely filmeket remake-elik, az Indiewire azonban szinte kész tényként közli, hogy az amerikaiak minden bizonyára az Élősködőkre csapnak le először: ez Dél-Koreában 71,4 millió dollárt, Amerikában 53,4-et, míg a világ többi részén 130 milliónál is több bevételt hozott, azaz világszinten 262 millió dollárnál állt meg a számláló. A Deadline számításai szerint a tiszta nyereség közel 50 millió dollár volt. A mai napig ez világszinten minden idők egyik legismertebb koreai mozija, amely minden bizonyára ahhoz is hozzájárult, hogy egy évvel később egy másik koreai sorozat, a Nyerd meg az életed minden idők egyik legnézettebb műsorává vált.

Sajtóközleményeikben a Warner és a CJ természetesen egymást dicsérték. Előbbi szerint a CJ az elmúlt években irigylésre méltó filmes felhozatalával a koreai filmgyártás valódi motorjává vált, az onnan érkező filmek pedig az egész világon megérintették a közönséget. Az Élősködők mellett ők állnak a 2016-os A szobalány, valamint a nálunk idén bemutatott Előző életek (kritikánk ide kattintva olvasható) mögött is. A CJ-t hasonlóan lenyűgözte a Warner, mely szerintük igazi, legendás stúdió, kiválóságával hidat képez Hollywood múltja és jelene között. A két cég együttműködése nem újkeletű: a CJ a Warnerhez tartozó Maxra gyártja a már emlegetett Élősködők-sorozatot A nagy dobás és a Pancser Police rendezőjével, Adam McKay-jel. Emellett máris készülőben van egy angol nyelvű remake-jük: a 2003-as Mentsétek meg a zöld bolygót! Dél-Koreában igazi kultfilmnek számít. Ez egy olyan emberről szól, aki meg van győződve róla, hogy a földönkívüliek hamarosan megtámadják a bolygónkat. A sötét komédiát az Örökség és az Amitől félünk rendezője, Ari Aster gondolja újra angol nyelven.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.