Dél-Koreában már kinyitottak a mozik, csak épp konganak az ürességtől
mozi-1280x960_top_story_lead.jpg

Dél-Koreában már kinyitottak a mozik, csak épp konganak az ürességtől

  • narancs.hu
  • 2020. május 26.

Mikrofilm

Hugh Jackman csak néhány néző előtt dalolhatott.

Nehezen tér vissza az élet a mozikba még ott is, ahol újranyitottak. Kínában indultak először újra a vetítések, ahol Harry Potterrel és a Bosszúállókkal igyekeztek visszacsalogatni a nézőket, ám a vírus második hullámától tartva ismét bezártak a filmszínházak. Amerikában csak néhány tucat, főképp autós mozi üzemel, így egyre több filmet mutatnak be inkább online – amiért persze a hagyományos filmszínházak alaposan berágtak. Most mindenki Christopher Nolan Tenet-jétől várja, hogy megmentse a mozik becsületét, de Russel Crowe is strartra készen morog a szakálla alatt.

Eközben Dél-Koreában újra működésbe álltak a vetítőgépek – Kínához hasonlóan korábbi sikerfilmekkel próbálják visszacsábítani magukhoz a nézőket a mozik, egyelőre inkább kevesebb, mint több sikerrel. A múlt hétvégi bevételi eredmények mindössze a 7%-át teszik ki annak, mint amennyi pénz tavaly ilyenkor befolyt a kasszákból – ráadásul meglepő módon egyetlen koreai film se fért fel a bevételi toplistára. A legjobban A legnagyobb showman című 2017-es Hugh Jackman-musical teljesített, amit a Sokkal több, mint testőr című vígjáték követ ugyanabból az évből. A top 5-be befért még a Weathering with you című tavalyi japán animáció és a kínai Csen Kaj-ko 1993-as klasszikusa, az Isten veled, ágyasom!. Itthon már régóta streamelhető A platform című spanyol thriller-tanmese, Koreában azonban csak most mutatták be a mozik – túl sok embert azonban ez a film sem érdekelt.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.