Hasított Az üveghagyma karácsonykor, de egyelőre így se fért be a legjobbak közé

  • narancs.hu
  • 2023. január 3.

Mikrofilm

82,1 millió órányit nézték a nyitóhétvégéjén, ami még mindig elmarad a Sandra Bullock-féle Megbocsáthatatlan számaitól.

A 2019-es Tőrbe ejtve annak idején a meglepetés erejével nyűgözte le a nézőket és a kritikusokat (a mi kritikánk itt olvasható), rég nem láthattunk ugyanis ilyen eredeti főhajtást Agatha Christie előtt. A vicces posztmodern gyilkossági rejtélyek azóta reneszánszukat élik, nagyot megy a tévére hangszerelt változat és elkészült a francia vadhajtás is (interjúnk annak rendezőjével, Nicolas Pleskoffal itt olvasható). Nem csoda, hogy a Netflix hamar rávetette magát Rian Johnson filmjére: 450 millió dollárt fizettek két folytatás jogaiért, plusz 40 milliót áldoztak Az üveghagyma elkészítésére. A Tőrbe ejtve második része – rövid mozis forgalmazás után – tehát már náluk jött ki, épp karácsonyra időzítve.

A siker ezen a platformon sem maradt el: december 19-25. között 82,1 millió órát streamelték a filmet, ami a több mint 2 órás játékidőt figyelembe véve körülbelül 35 millió háztartást jelent. Ezek a számok tiszteletet parancsolóak ugyan, de még így is elmaradnak a többi eredeti Netflix-film mögött. Sandra Bullock 2021-es Megbocsáthatatlanját például ennél is többet, 85,9 millió órát nézték a bemutatóját követően – ez számít a Netflix történetének nyolcadik legnépszerűbb bemutatójának. Az ezt követő, kilencedik helyen álló, 2020-as A csókfülke 2-nek, valamint a tizedik Az írnek viszont nem ismerjük a pontos számait, az adatokat a Netflix ugyanis csak ezek premierje után kezdte el publikálni.

A Variety ugyanakkor megjegyzi, hogy az összehasonlítás nem tökéletes, ugyanis Az üveghagymát karácsonykor mutatták be, amikor ugyan többen érnek rá tévézni, de többen is gyűlnek össze egy háztartásban. A Megbocsáthatatlan 2021. december 10-én érkezett a platformra, amikor az ünnepekhez képest kevesebben filmeznek, de vélhetően többen nézték a Netflixet különböző eszközökről, ami több nézési időt is jelentett.

Ráadásul nem a premier utáni közvetlen nézettség az egyedüli, ami meghatározza egy film sikerét: a cég történetének legdrágább filmje, A szürke ember (korábbi kritikánk itt) 88,6 millió órányi nézettséggel nyitott, azaz 2,7 millióval többel, mint a Megbocsáthatatlan, végül azonban egy hónap után 253,9 milliónyi órával a platform negyedik legnézettebb mozijává vált, míg Sandra Bullock filmje egy hónap után 40 millióval kevesebbel, 214,7 millió órányi nézettséggel állt. A szürke ember után egy héttel debütáló Bíbor szívek viszont első hétvégéjén mindössze 48,2 millió órát szedett össze, a hónap végére viszont valósággal kilőtt, és 228,7 millió órával a hetedik legnézettebb filmmé vált.

Minden esély megvan tehát rá, hogy Az üveghagyma is bekerüljön a toplistába: jó előjel lehet, hogy amikor hálaadáskor Amerikában néhány száz mozi még az online premier előtt műsorra tűzte egy hétvégére, közel 15 millió dollárnyi bevételt hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.