Hasított Az üveghagyma karácsonykor, de egyelőre így se fért be a legjobbak közé

  • narancs.hu
  • 2023. január 3.

Mikrofilm

82,1 millió órányit nézték a nyitóhétvégéjén, ami még mindig elmarad a Sandra Bullock-féle Megbocsáthatatlan számaitól.

A 2019-es Tőrbe ejtve annak idején a meglepetés erejével nyűgözte le a nézőket és a kritikusokat (a mi kritikánk itt olvasható), rég nem láthattunk ugyanis ilyen eredeti főhajtást Agatha Christie előtt. A vicces posztmodern gyilkossági rejtélyek azóta reneszánszukat élik, nagyot megy a tévére hangszerelt változat és elkészült a francia vadhajtás is (interjúnk annak rendezőjével, Nicolas Pleskoffal itt olvasható). Nem csoda, hogy a Netflix hamar rávetette magát Rian Johnson filmjére: 450 millió dollárt fizettek két folytatás jogaiért, plusz 40 milliót áldoztak Az üveghagyma elkészítésére. A Tőrbe ejtve második része – rövid mozis forgalmazás után – tehát már náluk jött ki, épp karácsonyra időzítve.

A siker ezen a platformon sem maradt el: december 19-25. között 82,1 millió órát streamelték a filmet, ami a több mint 2 órás játékidőt figyelembe véve körülbelül 35 millió háztartást jelent. Ezek a számok tiszteletet parancsolóak ugyan, de még így is elmaradnak a többi eredeti Netflix-film mögött. Sandra Bullock 2021-es Megbocsáthatatlanját például ennél is többet, 85,9 millió órát nézték a bemutatóját követően – ez számít a Netflix történetének nyolcadik legnépszerűbb bemutatójának. Az ezt követő, kilencedik helyen álló, 2020-as A csókfülke 2-nek, valamint a tizedik Az írnek viszont nem ismerjük a pontos számait, az adatokat a Netflix ugyanis csak ezek premierje után kezdte el publikálni.

A Variety ugyanakkor megjegyzi, hogy az összehasonlítás nem tökéletes, ugyanis Az üveghagymát karácsonykor mutatták be, amikor ugyan többen érnek rá tévézni, de többen is gyűlnek össze egy háztartásban. A Megbocsáthatatlan 2021. december 10-én érkezett a platformra, amikor az ünnepekhez képest kevesebben filmeznek, de vélhetően többen nézték a Netflixet különböző eszközökről, ami több nézési időt is jelentett.

Ráadásul nem a premier utáni közvetlen nézettség az egyedüli, ami meghatározza egy film sikerét: a cég történetének legdrágább filmje, A szürke ember (korábbi kritikánk itt) 88,6 millió órányi nézettséggel nyitott, azaz 2,7 millióval többel, mint a Megbocsáthatatlan, végül azonban egy hónap után 253,9 milliónyi órával a platform negyedik legnézettebb mozijává vált, míg Sandra Bullock filmje egy hónap után 40 millióval kevesebbel, 214,7 millió órányi nézettséggel állt. A szürke ember után egy héttel debütáló Bíbor szívek viszont első hétvégéjén mindössze 48,2 millió órát szedett össze, a hónap végére viszont valósággal kilőtt, és 228,7 millió órával a hetedik legnézettebb filmmé vált.

Minden esély megvan tehát rá, hogy Az üveghagyma is bekerüljön a toplistába: jó előjel lehet, hogy amikor hálaadáskor Amerikában néhány száz mozi még az online premier előtt műsorra tűzte egy hétvégére, közel 15 millió dollárnyi bevételt hozott.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk