Hasított Az üveghagyma karácsonykor, de egyelőre így se fért be a legjobbak közé

  • narancs.hu
  • 2023. január 3.

Mikrofilm

82,1 millió órányit nézték a nyitóhétvégéjén, ami még mindig elmarad a Sandra Bullock-féle Megbocsáthatatlan számaitól.

A 2019-es Tőrbe ejtve annak idején a meglepetés erejével nyűgözte le a nézőket és a kritikusokat (a mi kritikánk itt olvasható), rég nem láthattunk ugyanis ilyen eredeti főhajtást Agatha Christie előtt. A vicces posztmodern gyilkossági rejtélyek azóta reneszánszukat élik, nagyot megy a tévére hangszerelt változat és elkészült a francia vadhajtás is (interjúnk annak rendezőjével, Nicolas Pleskoffal itt olvasható). Nem csoda, hogy a Netflix hamar rávetette magát Rian Johnson filmjére: 450 millió dollárt fizettek két folytatás jogaiért, plusz 40 milliót áldoztak Az üveghagyma elkészítésére. A Tőrbe ejtve második része – rövid mozis forgalmazás után – tehát már náluk jött ki, épp karácsonyra időzítve.

A siker ezen a platformon sem maradt el: december 19-25. között 82,1 millió órát streamelték a filmet, ami a több mint 2 órás játékidőt figyelembe véve körülbelül 35 millió háztartást jelent. Ezek a számok tiszteletet parancsolóak ugyan, de még így is elmaradnak a többi eredeti Netflix-film mögött. Sandra Bullock 2021-es Megbocsáthatatlanját például ennél is többet, 85,9 millió órát nézték a bemutatóját követően – ez számít a Netflix történetének nyolcadik legnépszerűbb bemutatójának. Az ezt követő, kilencedik helyen álló, 2020-as A csókfülke 2-nek, valamint a tizedik Az írnek viszont nem ismerjük a pontos számait, az adatokat a Netflix ugyanis csak ezek premierje után kezdte el publikálni.

A Variety ugyanakkor megjegyzi, hogy az összehasonlítás nem tökéletes, ugyanis Az üveghagymát karácsonykor mutatták be, amikor ugyan többen érnek rá tévézni, de többen is gyűlnek össze egy háztartásban. A Megbocsáthatatlan 2021. december 10-én érkezett a platformra, amikor az ünnepekhez képest kevesebben filmeznek, de vélhetően többen nézték a Netflixet különböző eszközökről, ami több nézési időt is jelentett.

Ráadásul nem a premier utáni közvetlen nézettség az egyedüli, ami meghatározza egy film sikerét: a cég történetének legdrágább filmje, A szürke ember (korábbi kritikánk itt) 88,6 millió órányi nézettséggel nyitott, azaz 2,7 millióval többel, mint a Megbocsáthatatlan, végül azonban egy hónap után 253,9 milliónyi órával a platform negyedik legnézettebb mozijává vált, míg Sandra Bullock filmje egy hónap után 40 millióval kevesebbel, 214,7 millió órányi nézettséggel állt. A szürke ember után egy héttel debütáló Bíbor szívek viszont első hétvégéjén mindössze 48,2 millió órát szedett össze, a hónap végére viszont valósággal kilőtt, és 228,7 millió órával a hetedik legnézettebb filmmé vált.

Minden esély megvan tehát rá, hogy Az üveghagyma is bekerüljön a toplistába: jó előjel lehet, hogy amikor hálaadáskor Amerikában néhány száz mozi még az online premier előtt műsorra tűzte egy hétvégére, közel 15 millió dollárnyi bevételt hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”