Hasított Az üveghagyma karácsonykor, de egyelőre így se fért be a legjobbak közé

  • narancs.hu
  • 2023. január 3.

Mikrofilm

82,1 millió órányit nézték a nyitóhétvégéjén, ami még mindig elmarad a Sandra Bullock-féle Megbocsáthatatlan számaitól.

A 2019-es Tőrbe ejtve annak idején a meglepetés erejével nyűgözte le a nézőket és a kritikusokat (a mi kritikánk itt olvasható), rég nem láthattunk ugyanis ilyen eredeti főhajtást Agatha Christie előtt. A vicces posztmodern gyilkossági rejtélyek azóta reneszánszukat élik, nagyot megy a tévére hangszerelt változat és elkészült a francia vadhajtás is (interjúnk annak rendezőjével, Nicolas Pleskoffal itt olvasható). Nem csoda, hogy a Netflix hamar rávetette magát Rian Johnson filmjére: 450 millió dollárt fizettek két folytatás jogaiért, plusz 40 milliót áldoztak Az üveghagyma elkészítésére. A Tőrbe ejtve második része – rövid mozis forgalmazás után – tehát már náluk jött ki, épp karácsonyra időzítve.

A siker ezen a platformon sem maradt el: december 19-25. között 82,1 millió órát streamelték a filmet, ami a több mint 2 órás játékidőt figyelembe véve körülbelül 35 millió háztartást jelent. Ezek a számok tiszteletet parancsolóak ugyan, de még így is elmaradnak a többi eredeti Netflix-film mögött. Sandra Bullock 2021-es Megbocsáthatatlanját például ennél is többet, 85,9 millió órát nézték a bemutatóját követően – ez számít a Netflix történetének nyolcadik legnépszerűbb bemutatójának. Az ezt követő, kilencedik helyen álló, 2020-as A csókfülke 2-nek, valamint a tizedik Az írnek viszont nem ismerjük a pontos számait, az adatokat a Netflix ugyanis csak ezek premierje után kezdte el publikálni.

A Variety ugyanakkor megjegyzi, hogy az összehasonlítás nem tökéletes, ugyanis Az üveghagymát karácsonykor mutatták be, amikor ugyan többen érnek rá tévézni, de többen is gyűlnek össze egy háztartásban. A Megbocsáthatatlan 2021. december 10-én érkezett a platformra, amikor az ünnepekhez képest kevesebben filmeznek, de vélhetően többen nézték a Netflixet különböző eszközökről, ami több nézési időt is jelentett.

Ráadásul nem a premier utáni közvetlen nézettség az egyedüli, ami meghatározza egy film sikerét: a cég történetének legdrágább filmje, A szürke ember (korábbi kritikánk itt) 88,6 millió órányi nézettséggel nyitott, azaz 2,7 millióval többel, mint a Megbocsáthatatlan, végül azonban egy hónap után 253,9 milliónyi órával a platform negyedik legnézettebb mozijává vált, míg Sandra Bullock filmje egy hónap után 40 millióval kevesebbel, 214,7 millió órányi nézettséggel állt. A szürke ember után egy héttel debütáló Bíbor szívek viszont első hétvégéjén mindössze 48,2 millió órát szedett össze, a hónap végére viszont valósággal kilőtt, és 228,7 millió órával a hetedik legnézettebb filmmé vált.

Minden esély megvan tehát rá, hogy Az üveghagyma is bekerüljön a toplistába: jó előjel lehet, hogy amikor hálaadáskor Amerikában néhány száz mozi még az online premier előtt műsorra tűzte egy hétvégére, közel 15 millió dollárnyi bevételt hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.