Hollywood kész ismét keblére ölelni Will Smith-t

Mikrofilm

A Paramount stúdió több filmre szóló üzletet kötött Will és Jada Pinkett Smith produkciós cégével, a Westbrookkal. Lehet, hogy a leégés után ismét eljött az egykori Fresh Prince ideje?

Közel három és fél év telt már el azóta, hogy Will Smith a Richard királyban nyújtott alakításáért Oscar-díjas színésszé vált. A ceremóniára mégsem emiatt emlékszünk, hanem inkább azért, mert Smith a díszes estén ország-világ előtt nemes egyszerűséggel pofonvágta Chris Rock komikust, aki a színpadon a színész felesége, Jada Pinket Smith kopaszságán viccelődött.

Az incidens, amellett, hogy az elmúlt évek egyik meghatározó esetévé vált, Smith karrierjére is rányomta a bélyegét. A pofon után nem sokkal még álló ováció közepette vehette át a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscart, de hamar megjelentek a felháborodott hangok. Jim Carrey például így fogalmazott, mikor az eseményről kérdezték: „Undorodtam. Undorodtam a vastapstól. Hollywood nem más, mint egy tömeg gerinctelen ember, és ez világos jele volt annak, hogy többé nem vagyunk már egy menő klub.” Judd Apatow komikuspápa ennél is tovább ment: „Akár meg is ölhette volna. Ez tiszta, kontroll nélküli dühöngés és erőszak volt. Az elmúlt három évtizedben milliónyi viccet hallhattak magukról. Nem éppen újoncok Hollywood vagy a komédia világában. Mégis elveszítette az eszét” – írta egy azóta törölt tweetben. Ennyire borúsan rajta kívül talán kevesen látták a dolgot, abban viszont a többség egyetértett, hogy a nyílt erőszak után ovációval fogadni a színészt talán túlzás volt. Smith és az Oscart odaítáélő Akadémia is hamar krízisüzemmódba kapcsolt: előbbi lemondott amerikai filmakadémiai tagságáról, utóbbi tíz évre eltiltotta Smith-t az Oscar-gáláktól. Nem sokkal az incidens után a színpadon támadták meg a polgárpukkasztó vicceiről ismert Dave Chapelle komikust, amelynek kapcsán ismét fellángolt a vita Smith tágabb felelősségéről: mivel ő is retorzió nélkül keverhetett le egy sallert egy neki nem tetsző viccért, többen bátorításnak vehették az esetet, hogy hasonlóan tegyenek.

El kellett tennie pár hónapnak, de megszólalt Jada Pinket Smith, akit az internet hamar megbélyegzett, mint elsőszámú ellenséget és a pofon valódi felelősét. A színésznő már ekkor elmondta, eljött a gyógyulása ideje, és azt is hozzátette, hogy a férjéhez fűződő kapcsolatán semmit nem változtatott a botrány. A sort nemsokára maga Smith folytatta, aki videóban kért elnézést. Maga a sértett, Chris Rock azonban továbbra is hallgatott – ő ugyanis nagy dobásra készült: az első, a Netflixen élőben fellépő standuposként saját estjében akart reagálni, vagy még inkább elégtételt venni. Ebben többek között elmondta, hogy akik szerint a szavak fájnak, azt még nem vágták igazán pofon, hogy még az eset után egy évvel is a Summertime cseng a fülében, hogy nem tartja magát áldozatnak, ezért soha nem fog talk show-ban beszélni az esetről. „Will Smith jóval nagyobb nálam. Nem vagyunk egy súlycsoportban. Will Smith olyan filmeket csinál, amikben félmeztelenül szerepel. Engem soha nem láthatsz félmeztelenül. Will Smith Muhammad Alit játszotta. Szerinted engem hívtak meghallgatásra erre a szerepre? Én Pookie-t játszottam a New Jack Cityben. Egy darab kukoricát játszottam a Pootie Tangben!” – fogalmazott. Hozzátette: tisztában van vele, hogy Smith valójában nem rá volt dühös. „A feleségét a fia barátja dugta. Normális esetben nem beszélnék ilyen szarságról… Fogalmam sincs, két tehetséges ember hogy süllyedhet ilyen mélyre. Mindannyiunkat csaltak már meg. Mindenkit a teremben. De senkit nem interjúvolt meg az, aki megcsalta őt… a tévében! A felesége sokkal durvábban megbántotta őt, mint én” – magyarázta, utalva Jada Pinket Smith Red Table Talk nevű podcastjára, melyben kiderült, hogy nyitott kapcsolatban élnek. Az ekkor készült képek a kisírt szemű Will Smith-ről hamar mémmé váltak és egészen más fénytörésbe helyezték az Oscar-pofont is: innentől fogva nem bátor, a felesége becsületét védő férfiként élt tovább a színész, hanem lúzerként, aki az őt megcsaló felesége kedvéért elsüllyesztette a karrierjét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.