Film

Ígérem, hogy visszatérek

  • - kg -
  • 2020. november 8.

Mikrofilm

Bizonyára léteznek szakmák, amelyek még sosem szerepeltek játékfilmen, de amióta Adam Sandler elkészítette a Nászok ászát, az esküvői énekesek mozgóképes reprezentációja mellé is pipa került, de a New York-i cipészeket (The Cobbler) is ő hozta vissza a reflektorfénybe. Szép misszió, de az ügyvédek, taxidermisták és űrhajósok iránti, kiapadhatatlan filmes érdeklődést így sem sikerült megközelíteni. Utóbbi szakma már csak azért is népszerű, mert előbb-utóbb előkerül egy nagydarab űrhajó, amely sokak számára izgalmas látvány. Ezzel a „kinek nagyobb a rakétája” megközelítéssel dacol Alice Winocour űrhajós filmje, amelyben a legfontosabb dolgok nem az irányító központ monitorjaira, hanem Eva Green arcára vannak írva. Csupa emberi érzés, amit csakis egy űrhajós anya érezhet, amikor a munkája elszakítja hétéves gyermekétől. Ezt az arcokon játszódó anya-gyermek drámát az űrhajós-felkészülés mindennapjainak valóságos, vagy annak tűnő pillanatai keretezik – jó kis egyveleg. Egyrészt, mert rég jártunk már Bajkonurban, ami akkor is izgalmas lenne, ha egy bajkonuri fűcsomót néznénk egy átutazó tücsök nézőpontjából, másrészt rég láthattuk Eva Greent ennyire evilági, űrruhája ellenére is ennyire földhözragadt szerepben. Űrhajósnak lenni nehéz, a Mars messze, anya csak egy van, Matt Dillon szigorú állkapcsa pedig egész biztosan az amerikai hadsereg titkos projektjének eredménye – Winocour filmje túlmegy e nyilvánvaló igazságokon, és bár végül rakétát is villant, egy gyerek és egy felnőtt arcáé végig a főszerep.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.