Így próbálja lenyomni a Marvelt a rivális DC stúdió

  • narancs.hu
  • 2023. február 2.

Mikrofilm

2025-ben kezdődik az első fázis, többek között Supermannel, valamint Batman és Robinnal.

Példátlan módon egy aktív filmkészítő került egy nagy stúdió vezető pozíciójába – számoltunk be róla, amikor Peter Safran producerrel az oldalán James Gunn átvette a DC Films vezetését. A DC a Marvel legnagyobb riválisának számít, olyan jól ismert hősök tartoznak hozzá, mint Batman, Superman vagy épp Wonder Woman. Hiába hasítanak azonban képregények terén, a moziadaptációik eddig csak kullogtak a világot letaroló Marvel-filmek mögött. Ezen igyekeznek változtatni Gunn kinevezésével, aki épp a Marvelnél alapozta meg hírnevét A Galaxis őrzői első két részével, majd immár a DC-hez átnyargalva egy reboottal gatyába rázta a korábban megbukott The Suicide Squad – Az öngyilkos osztagot (igaz, a pénztáraknál ez a film is megbukott), majd annak egyik karakterére építve készítette el a tavalyi év egyik legszórakoztatóbb sorozatát, a Peacemaker – Békeharcost. A sors fura fintora, hogy habár Gunn már a DC vezetői székében ül, idén májusban még kijön a Marvelnek készített utolsó filmje, A galaxis őrzői vol. 3.

Gunn azt ígérte, hogy az alapoktól kezdve építi fel a DC moziuniverzumát, most pedig elő is állt mestertervével. Eszerint a Marvelhoz hasonlóan ő is fázisokban gondolkodik, az első, Gods and Monsters, azaz Istenek és Szörnyek című fejezete pedig 2025-2027 között pörög majd, és legalább öt új filmet tartalmaz. Ezek közé tartozik egy új Superman-film, egy Batmanra és Robinra koncentráló, The Brave and the Bold című mozi, egy mocsárlényről, egy Supergirl-ről szóló film, valamint egy mozi a The Authority nevű szuperhőscsapatról. Szintén a Marvel nyomdokain haladva ezzel párhuzamosan tévésorozatok is érkeznek majd: Waller címmel spinoffot kap a Peacemaker-sorozat (mely maga is spinoff), de érkezik a tévébe a Creature Commandos, a Booster Gold, a Paradise Lost és a Zöld lámpás is bemutatkozik a kisképernyőn.

A tervek szerint évente két mozi és két sorozat érkezik majd, utóbbi az HBO Max-ra (vagy épp ami átveszi annak helyét). „A stratégiánk szerint fogjuk a gyémántkaraktereinket – Batmant, Supermant, Wonder Womant – és a segítségükkel felépítjük azokat a figurákat, akiket az emberek még nem ismernek. Hasonló módon, mint ami A Galaxis őrzőivel történt” – nyilatkozta Gunn, hozzátéve: a The Authority című projektet például Superman segítségével keltik majd életre.

A DC-nek így is egy rakás filmje sorakozik az ide évben: márciusban érkezik a Shazam! Az istenek haragja; júniusban a The Flash; augusztusban a Blue Beetle; decemberben pedig az Aquaman és az Elveszett királyság. Mindezek a tervek szerint egyenesen az első fázisba vezetnek majd. Akad azonban pár olyan film és sorozat, amely ugyan a DC-hez tartozik, de nem része a Gunn-féle új DC-moziverzumnak. Ilyen Todd Phillips gigasikerű Jokerének folytatása, a Joker: Folie A Deux; Matt Reeve tavaly bemutatott Batmanjének folytatása, valamint annak spinoffja, a Pingvin-sorozat Colin Farrell főszereplésével. Mindezek viszont egyedül azért göröghetnek tovább különutasként, mert hatalmas sikert arattak, Gunnék pedig nem akarják megbolygatni őket. A jövőben viszont várhatóan minden DC karakter katonás rendben beáll majd az univerzumépítésbe, csak úgy, mint a Marvelnél.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.