Lehet, hogy a Marvel máris elvesztette következő nagy főgonoszát

Mikrofilm

Jonathan Majors balhéja után vakarhatják fejüket a stúdiónál.

A Marvel legújabb filmje ugyan bukdácsol a moziban, de így is messze felülmúlja a rivális DC képregényfilmjét. A Hangya és a Darázs: Kvantumánia lényege pedig egyébként is az, hogy bemutassa az univerzum legújabb főgonoszát, Kangot, a hódítót – emeltük ki kritikánkban is.

A karaktert napjaink egyik legfelkapottabb fiatal színésze, Jonathan Majors alakítja, aki a 2018-as A kokainkölyökben és egy évvel később a The Last Black Man is San Franciscóban tűnt fel először. A függetlenfilmek után hamar megkapta az esélyt a fősodorban is: szerepelt Spike Lee Az 5 bajtársában és a Lokiban is, majd a Lovecraft Country című horrorsorozatban és A vadnyugat törvényei szerint című westernben már egyértelműen ő volt a főszereplő. Tavaly a Devotion című repülős akciódrámában tűnt fel, idén pedig minden eddiginél többször találkozhattunk vele: a Kvantumánia mellett testépítőt alakított a Sundance-en bemutatott Magazine Dreamsben, és ő volt az ellenfél az első, Stallone nélküli Rocky-filmben, a kasszáknál hatalmasat taroló Creed III-ban.

Joggal bízhatott tehát benne a Marvel, amikor kiválasztották Kang szerepére, aki a szuperhős-univerzum következő, Thanoshoz hasonló nagy főgonosza lehet. Nemrég azonban beütött a krach: Majorst március 25-én letartóztatták, mert állítólag egy szóváltást követően bántalmazott, fojtogatott és zaklatott egy nőt. Az őt vádoló, egyelőre névtelen személy szerint a színész nyitott tenyérrel ütött az arcára, jelentős fájdalmat és törést okozva a füle mögött, majd kezét a nyakára szorította, amivel szintén fájdalmat, valamint zúzódásokat okozott neki. Mint kiderült, a rendőröket maga Majors hívta ki, mivel aggódott a vele együtt élő barátnőjéért. A kiérkező járőröknek a 30 éves nő azonban már azt állította, épp egy brooklyni bárból tartottak haza, amikor a színész rátámadott.

A rendőrök a helyszínen őrizetbe is vették Majorst.

Nem sokkal később az Amerikai Egyesült Államok hadserege leállította a Majors szereplésével készülő toborzóreklámjait, amíg a színész nem tisztázódik a vádak alól. Az ügyvédje természetesen minden vádat tagad azt állítva, hogy egy helyszínen készült videó, valamint a taxisofőrtől és másoktól származó vallomások bizonyítják a színész ártatlanságát. Sőt, az ügyvéd szerint a Majorst megvádoló nő is írásban vonta vissza a vádakat. „A sajnálatos incidens azért történhetett meg, mert a nő érzelmi krízisen ment keresztül, amiért kórházba is szállították. A New York-i rendőrségnek ilyen esetekben letartóztatást kell eszközölniük, ez az egyedüli ok, amiért Mr. Majorst letartóztatták. A vádakat hamarosan ejteni fogják” – fogalmazott.

Bárhogy is történik, a kínos incidens mindenképpen érzékenyen érinti a Marvelt, és persze magát Majorst is, akinek karrierje épp most indult be igazán. A hírek szerint azonban más probléma is akad a színésszel: AB Allen rendező és Tim Nicolai színész is a Twitteren rántotta le a leplet Majors viselkedéséről. Nicolai szerint a Yale Egyetemen és New York-i művészkörökben is régóta nyílt titok Majors személyisége, akit ő nemes egyszerűséggel szociopatának és bántalmazónak nevezett. Allen még tovább ment: „Gonosz, kegyetlen, bántalmazó ember a szakmai és személyes életben is” – fogalmazott.

A Marvelt birtokló Disney tehát vakarhatja a fejét: a legcsaládbarátabb stúdióként mindig is kiálltak a nők és kisebbségek jogaiért, és olyan cégnek állították be magukat, amelyik akár saját régi filmjeit is leradírozza az internetről, ha azok felett eljárt az idő, és mára kellemetlenné vagy rasszistává váltak. Most pedig itt egy láthatóan problémás színész, akire egy többszázmillió dolláros franchise-t építettek, vagy legalábbis terveztek építeni: 2025-ben érkezik a Bosszúállók: a Kang-dinasztia, de Kang, a hódító a 2026-os Secret Wars című Bosszúállók-filmben is visszatér a tervek szerint.

A rivális Warner Bros. stúdiónál pontosan tudják, min megy keresztül most a Disney – ők is kerültek már nehéz helyzetbe ugyanis egy viselkedni képtelen színész miatt. Ezre Miller olyan független mozik után, mint a Beszélnünk kell Kevinről vagy az Egy különc srác feljegyzései igazi kritikuskedvencnek, feltörekvő színészzseninek számított. Rábízták hát a a DC képregénybirodalom villámgyors Flash figuráját. Időközben azonban botrányt botrányra halmozott: hol egy karaokebárban balhézott Hawaii-on, hol egy 18 éves lányt zaklatott, hol egy családot nem hagyott békén, vagy épp behatolt más birtokára. A rossz hírek miatt a stúdió folyamatosan tologatta a Flash: A Villám bemutatójának időpontját, Millerről azonban nem mondtak le. A stúdió kitartott, vélhetően azért, mert bárki, aki látta a filmet, odáig volt érte (a hírek szerint Tom Cruise-t például annyira lenyűgözte, hogy maga hívta fel a rendező Andy Muschiettit, hogy gratuláljon neki). A Warner tehát krízismenedzselésbe kezdett: Miller terápiára vonult, a filmet pedig a halasztgatások után most júniusban tervezik bemutatni.

A legnagyobb különbség Majors és Miller esete között, hogy előbbi fenntartja ártatlanságát míg utóbbi maga is beismerte bűnét – vagyis bűneit – és bocsánatot is kért ezekért. Ha Majors neve valóban tisztázódik és ejtik a vádakat, a Disney vélhetően megtartja őt Kangként – sőt, akár még a díjszezonban is mögé állhat. Szintén a Disney tulajdonában áll ugyanis a független mozikra specializálódott Searchlight, amely megvette a Majors főszereplésével készült Magazine Dreams jogait, vélhetően azért, hogy az év második felében bedobja a testépítős drámát a díjszezonba.

A TimesUp és a MeToo után a stúdiók kiemelten figyelnek a hasonló botrányokra, egy-egy ilyen vád ugyanis karriereket tud tönkretenni. Kérdés, Majors számára van-e még visszaút a rivaldafénybe.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.