Hollywood gyakorlatilag a fennállása óta megállás nélkül „A Következő Nagy Dolgot” üldözi. Legyen szó westernekről, musicalekről, szandálos történelmi filmekről, Young Adult-könyvadaptációkról, vagy immár két évtizede a képregényfilmekről, az eljárásmód mindig ugyanaz: ha érkezik egy nagy siker, a filmipar azonnal ráveti magát és annyi bőrt lehúz róla, amennyit nem szégyell.
A 2007-es Transformers sikere például nemcsak 5 további folytatást szült, de
elhozta a játékfigura-adaptációk új hullámát is.
Ezek egy része ugyan még szépen teljesített a kasszáknál, és a Lego-adaptációk is sikert arattak, ám a trend fáradását jelzi, hogy a Battleship filmváltozata már inkább bukásnak számított – és hasonlóan leszerepelni látszik a G.I. Joe legújabb felvonása, amely pedig épp azzal a céllal készült, hogy ismét beindítsa a franchise-t.
A Kígyószem: G.I. Joe – A kezdetek a sorozat harmadik darabja, egyben első spinoff-próbálkozása is. 2009-ben mutatták be A kobra árnyékát, mely épp elég moderált sikert aratott ahhoz, hogy folytatódhasson. A Megtorlás című, 2013-as második felvonás már gyengébben muzsikált, ám a stúdió úgy döntött, a G.I. Joe bír még annyi vonzerővel, hogy érdemes belé fektetni: a Kígyószemre leszerződtették a Kőgazdag ázsiaiakkal berobbanó Henry Goldingot is.
A film 88 millió dollárba fájt, épp ezért különösen nagy csalódás, hogy bemutatkozó hétvégéjén mindössze 13,3 milliót gyűjtött össze, ami a toplista második helyére volt elegendő M. Night Shyamalan új filmje mögött. Robert Schwentke moziját emellett a kritikusok sem kedvelték túlzottan, de a legnagyobb probléma mégis az volt, hogy a biztató jelek ellenére a moziipar továbbra is csak lassan éledezik a tengerentúlon.
Bár a Godzilla és King Kong, valamint a legújabb Space Jam is szépen mutatkozott be, egyikük sem tudott huzamosabb ideig megmaradni a box office lista első helyén.
A karantén lecsengésével hiába érkeztek tehát meg a nagy stúdiófilmek a vásznakra, a nézők tömegei egyelőre távol maradnak.
Az érdeklődők az első hétvégén megnézik az újdonságokat, de nem generálódik igazi, heteken át tartó hájp az újdonságok körül. Ehhez az is hozzájárulhat, hogy a legnagyobb piacnak számító Los Angelesben a delta variáns miatt ismét emelkedésnek indultak a fertőzésszámok, így újra szigorították a maszkviselési szabályokon is – így az emberek igencsak meggondolják, kimozduljanak és kockáztassanak-e egy-egy film kedvéért.
Márpedig ahhoz, hogy a Kígyószem ne legyen bukás, világszinten legalább 160-175 millió dollárt kellene termelnie – az amerikai bevételek mellett pedig eddig 37 országból mindössze 4 milliót kalapozott össze. Az előző két felvonás ugyan többe is került, ám mindegyik elérte a 300 milliós összbevételt.
„Amikor egy karakter spin-offot kap egy ilyen sorozatban, mindig történik egy visszaesés” – magyarázta az egyik elemző a Varietynek. Ez nem túl biztató, tekintve hogy a Kígyószemnek épp, hogy újra be kellene indítania a Hasbro játékfiguráit vászonra adaptáló franchise-. Még tavaly márciusban jelentették ugyanis be, hogy egy újabb spinoff is tervbe van véve, valamint egy Transformersszel közös kaland is fejlesztés alatt áll.
Sőt, nem ússzuk meg a további figura-filmeket sem: az Oscar-jelölt Greta Gerwig készít filmet a Barbie-ból, a nemrég Oscart kapó Daniel Kaluuya lehet a Barney nevű figurából készült adaptáció főszereplője, de mozi lesz a Hot Wheels kisautókból, a Polly Pocket-játékokból, és az Unóból (!!!) is – utóbbiban a rapper Lil Yachty is közreműködik majd.
A Kígyószem: G.I. Joe – A kezdetek július 22-től látható a magyar mozikban.
Kedves Olvasónk!
Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!