Omladozik Dwayne "The Rock" Johnson imázsa

Mikrofilm

Egy cikk szerint a pankrátorból lett színész rendszeresen 3-4 órákat késik, ezzel egy 250 milliós megaprodukciót is veszélybe sodort, de a befolyása miatt kevesen mernek szembeszállni vele. 

 

A pankrátorból lett színész, Dwayne "The Rock" Johnson, vagyis "A Szikla" immár évek óta a világ egyik legjobban fizetett színésze, az is előfordult már, hogy friss film nélkül is a fizetési lista legtetejére került, . Évek óta stabil sztárstátuszát azonban az utóbbi időben egyre több minden kezdi ki: mémek élcelődnek azon, hogy minden filmje tök ugyanolyan, és ő is hosszú évek óta ugyanazt a karaktert játssza, a Black Adam című szuperhősfilmmel pedig bár az egész DC moziuniverzumot bekebelezte volna, a film végül hatalmasat bukott.

Most újabb cikk rántotta le a leplet a Szikla mérhetetlen egójáról és mutatta be azt, hogy hiába tűnik a közösségi médiában közvetlen, bratyizós figurának, valójában borzalmas vele a munka – szakmaiatlansága pedig egy gigaprodukciót is veszélybe sodort. A sajtóban csak hit piece-nek nevezett anyagot a The Wrap közölte.

A cikk elsősorban a Red One című, az Amazon által gyártott karácsonyi akciófilm forgatását járta körül. A filmet Jake Kasdan (újabb Jumanji-filmek; A lankadatlan: A Dewey Cox-sztori; Narancsvidék) rendezte, és természetesen a karácsony megmentéséről szól: miután elrabolják a Télapót, egy M.A.N.Ó. nevű kommandócsapat vezére és egy hírhedt fejvadász igyekszik megoldani a helyzetet. A filmet eredetileg tavaly karácsonykor mutatták volna be, de a premiert idén novemberre halasztották – a közkeletű vélekedés szerint a színészek és forgatókönyvírók sztrájkja miatt, a cikk szerint a valóságban viszont a forgatás szinte végig problémás volt, elsősorban a producerek tapasztalatlansága, valamint Johnson miatt.

Utóbbi több nyilatkozó szerint is szinte folyamatosan elkésett és nem viselkedett profin, elsősorban ennek köszönhető, hogy a film büdzséje végül egészen 250 millió dollárig kúszott fel – ennyiből szuperhősfilmeket, és nem karácsonyi mozikat szokás készíteni. A cikk szerint

előfordult, hogy Johnsonra nyolc órát kellett várni, a stábnak pedig emiatt muszáj volt az utolsó pillanatban megváltoztatni a forgatási tervet.

Ez azért is furcsa, mert tele van az internet azzal, hogy a Szikla milyen keményen gyúr vagy hogy ő Hollywood legszorgalmasabb embere. Ehhez képest a források szerint egyetlen dolog van, amiben következetes: hogy soha nem jelenik meg időben. Az idén áprilisban megrendezett philadelphiai Wrestlemania 40 pankrátorshow-n az ő meccse lett volna az est egyik fénypontja, de három órát késett, a showműsort megelőző felvezető közönségtalálkozón pedig két órát vártak rá a rajongói. Mikor a közönség kifütyülte, Johnson azzal vágott vissza, hogy azért késett, mert Youtube-on azt nézte újra, hogyan kapott ki a város NFL-csapata az idei rájátszásban. 

A Red One forgatásán Johnson hét-nyolc órás késései legalább 50 millió dolláros pluszköltséget jelentettek a produkciónak, amelynek forgatását eleve kétszer elhalasztották miatta: először azért, mert az életéről szóló tévésorozattal, a Young Rockkal volt elfoglalva, egyszer pedig a Black Adam miatt. Az Amazonnál dolgozó forrás ellenben azt állítja, a Red One költségei nem a színész, sokkal inkább az infláció miatt emelkedtek az egekbe. Szintén közrejátszhatott a dologban, hogy a hírek szerint Johnson a mozi erőforrásait saját céljaira használta el: például promóvideókat forgatott az XFL ligának (melynek ő volt az egyik társtulajdonosa), vagy épp saját, Teremana nevű tequilamárkájának.

Nem a karácsonyi mozi volt az első alkalom, amikor a színész megnehezítette a stáb munkáját. A Nagypályások című HBO-s sorozat készítésekor átlagosan 3-4 órákat késett, így a több mint százfős stáb a méregdrágán kibérelt helyszíneken kénytelen volt rögtönözni és nélküle leforgatni bizonyos részeket. A 2018-as Rampage – Tombolásnál átlagosan 4-5 órás késéssel érkezett, ezért a munkaterven (call sheet) inkább fel sem tüntették, eredetileg mikor kellett volna megjelennie. A bennfentesek szerint

állandó késéseinek az az oka, hogy nem hajlandó napi 4-5 óránál többet dolgozni, a napjába pedig a 3-4 órás edzéseit is mindenképpen be kell tömörítenie.

Mindez persze a stábtagok mellett a Szikla szereplőtársainak sem tetszik – kevesen mernek azonban felszólalni Hollywood egyik legnagyobb hatalmú sztárja ellen. Johnson egyik legemlékezetesebb balhéja az volt, amikor összeveszett Vin Diesellel a Halálos iramban-filmek forgatásakor és puhapöcsnek nevezte őt . A vita a hírek szerint eredetileg azért tört ki, mert Diesel megelégelte Johnson késéseit és azt, hogy veszélybe sodorja a filmet. Szintén Johnson munkamoráljával volt problémája Ryan Reynoldsnak, amikor a 2020-as Különösen veszélyes bűnözőkben együtt dolgoztak: miután öt órát kellett várniuk a Sziklára, a két sztár alaposan összeveszett, Johnson pedig végül dühödten távozott. Évekig nem beszéltek, mire sikerült kisimítaniuk a viszonyukat – a film korábban belengetett folytatásáról viszont azóta se tudni semmit. Johnson ráadásul a hírek szerint a forgatáskor többször megszegte a karanténszabályokat is, egyszer például BBQ-partit rendezett, amely során el is kapta a COVID-ot.

Amikor a színész a Red One készítésekor hosszú órák után mégis befutott, rendhagyó módon igyekezett időt spórolni és behozni a késését. „Amikor a díszletben volt, távol a lakókocsijától, és pisilnie kellett, nem ment el a mosdóba. Egy Voss-os ásványvizes palackba vizelt, amitől aztán a csapatának vagy az assisztensének kellett megszabadulni” – nyilatkozta egy bennfentes. Ez mondjuk nem újdonság, az Esquire későbbi cikke szerint egy 2017-es Instagram-szoriban a színész maga mesélte el büszkén, hogy fontos számára, hogy hidratált maradjon, ezért rengeteget iszik – és persze rengeteget pisil is, ha pedig nem akarja hosszabb időre megszakítani a kemény munkát, egyszerűen elővesz egy palackot.

Hiram Garcia, a Red One-t gyártó Seven Bucks produkciós cég vezetője egyébként szintén Johnson embere, nem mellesleg a feleségének és üzleti partnerének, Dany Garciának a testvére, karrierje pedig összefonódott a Szikléval – a Johnson áttörését meghozó 2002-es A skorpiókirály idején kezdett el a színész személyi asszisztenseként dolgozni, majd ahogy Johnson ázsiója emelkedett, úgy lépdelt felfelé ő is a szamárlétrán.

„Hiram azzal kezdte, hogy ő készítette Dwayne fehérjeturmixait, most meg ő vezeti a cégét”

– fogalmazott az Universal egyik embere. Szerepét egy másik forrás a Törtetők című sorozat semmirekellő mellékszereplőjéhez, Turtle-höz hasonlította, aki a főszereplő sztárszínész egyik jóbarátjaként került helyzetbe. Nem csoda tehát, ha Hiramnak fogalma sincs róla, hogyan kell egy produkciót kézben tartani – a Red One esetében ő felelt volna a forgatási terv és a büdzsé felügyeletéért, de egyikhez sem értett.

Az Amazon persze mindent tagad és a Szikla, valamint a producerek munkáját dicséri, bár a The Wrap cikke szerint nem Hiram Garcia volt az egyetlen inkompetens producer a Red One forgatásakor: az Amazon 2021-ben vásárolta fel az MGM-et, azóta pedig állítólag teljes fejetlenség uralkodik a stúdióban, rövid időn belül pedig ez már a második alkalom, amikor a streamingcég egyik nagy dobása körül botrány dagad, az Országúti diszkó remake-je körüli botrányt ebben a cikkünkben mutattuk be

Az Amazonnál dolgozó producerek ugyanis hiába számítanak tapasztaltnak, egyszerűen nem volt még dolguk olyan szuperprodukcióval, mint a karácsonyi akciófilm. A cikkben név szerint is megemlített Julie Rapaport például elsősorban 15-20 milliós, azaz kis költségvetésű drámákhoz van szokva, mint amilyen a 2018-as Csodálatos fiú, a Brad’s Status vagy a Richard Linklater-féle A haza szolgálata.

Persze ha a film siker lesz, mindezek a botrányok értelmüket vesztik – sokan azonban máris biztosra veszik a bukást. Gyanúra ad okot például, hogy a film egy tízperces részletét megmutatták ugyan egy csapatnyi újságírónak a CinemaConon, ám nekik is tilos volt bármit írni róla – pedig a résztvevőket eleve Johnson publicistája választotta ki. A hírek szerint ráadásul hiába több mint 250 millióba került a mozi, ennek nagy része a sztárokra – Johnson mellett Chris Evans, J. K. Simmons, Lucy Liu és Kiernan Shipka is szerepel benne – és a végeredményen nem látható költségekre folyt el.

Kérdés, ha a Red One is bukik, hogyan alakul majd Dwayne Johnson sorsa: a 2019-ea Felhőkarcoló, majd a már emlegetett Black Adam után ez már a harmadik pofon lenne a karrierjének. Ennek ellenére az IMDB-n jelenleg 13 filmterv szerepel a neve mellett, köztük folytatások (Dzsungeltúra 2; Különösen veszélyes bűnözők 2; Törésvonal 2; a Moana és a Halálos iramban folytatása) és remake-ek (Nagy zűr kis Kínában; a Moana élőszereplős változata) is. Emellett megpróbálkozik komolyabb szereppel is: a The Smashing Machine című pankrátoros életrajzi film Mark Kerr életét mutatja be. Kérdés, a kisebb művészfilmekre specializálódott A24 csodastúdió vagy épp Benny Safdie rendező (Jólét; Csiszolatlan gyémánt) hogyan tolerálják majd a 3-4, vagy épp 5-6 órás késéseket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”

„Így változik meg a világrend”

Miért tört előre a populista jobboldal a nyugati világban, és hogyan alakította át Kelet-Európát? Milyen társadalmi változások, milyen félelmek adták a hajtóerejét, és milyen tartalékai vannak? És a liberális demokráciának? A tájhaza egyik legeredetibb politikai gondolkodóját kérdeztük.