Miután úgy néz ki, Hollywood sokadjára falta fel majd köpte ki saját klasszikusait, az egyre szaporodó streamingplatformok olthatatlan tartaloméhsége által hajtva a stúdiók új területekre merészkednek: immár divattá vált az idegennyelvű mozik és művészfilmek adaptációja is. Ott van David Cronenberg Agyfürkészőkje, vagy épp Két test, egy lélek című klasszikusa, melyek sorozatformában élednek újjá. Az Oscar-díjas koreai csodafilm, az Élősködők ugyancsak a tévében folytatódhat, míg Fred Zinneman 1973-as akciójából, A Sakál napjából az Oscar-díjas Eddie Redmayne főszereplésével készül remake.
A következő ilyen alkotás a francia Henri-Georges Clouzot 1953-as ikonikus filmje, A félelem bére, melyet Clouzot bátyjával közösen írt Georges Arnaud regénye alapján. A film Berlinben Aranymedvét, Cannes-ban a fesztivál nagydíját, míg a BAFTA-n a legjobb film elismerését nyerte el. Szokás Hitchcock legjobbjaihoz, vagy épp A Sierra Madre kincséhez hasonlítani, abban azonban elég nagy a konszenzus, hogy ez a filmtörténet egyik legemlékezetesebb és legnagyobb hatású thrillerje, a főszerepben Yves Montand-nal. A sztori Közép-Amerikában játszódik, ahol négy kalandor arra vállalkozik, hogy elvisz két, nitroglicerinnel megrakott teherautót az 500 kilométerre található célhoz.
Clouzot klasszikusából 1977-ben William Friedkin már készített adaptációt A félelem ára címmel, amit Quentin Tarantino például az eredetinél is többre tartja (az egyik főszerepet Roy Scheider játssza). Kérdés, a legújabb változat felér-e majd bármelyikhez is. Az új remake rendezője az a Julien Leclercq, aki olyan, kevésbé emlékezetes akciófilmeket rendezett eddig, mint a Chrysalis – Az emlékrabló, a Gibraltár, a Fűrészpor és vér, vagy épp A francia őrszem. A félelem bérét azzal a Hamid Hlioua-val adaptálja majd a Netflixre, akivel együtt készítette a platformra a Rablók: A sorozat című krimisorozatot. A főbb szerepeket Franck Gastambide, Alban Lenoir, Ana Girardot és Sofiane Zermani alakítják majd, a premier jövőre várható.