Új Office-sorozat érkezik, aminek már vannak is szereplői

  • narancs.hu
  • 2024. április 25.

Mikrofilm

Egy ír és egy olasz színész csatlakozott a műsorhoz, amiről egyelőre nem sokat tudni.

Immár tizenegy éve, hogy a 2005-ben indult amerikai The Office véget ért, a sorozat azonban ennek ellenére is reneszánszát éli: a közösségi média még mindig tele van az ikonikus mémjeivel, a legjobb jelenetei TikTokon élik sokadik virágzásukat, a nézők pedig még mindig nem tudnak betelni vele: a nézettségi adatok szerint olyan egyéb klasszikusokkal együtt, mint a Jóbarátok, a Seinfeld vagy a Szívek szállodája, még mindig milliók kattannak rá.

A sorozat címét, amely egy papírvállalat irodájára utal, magyarul brutálisan félrefordították, A hivatalként jegyezték be. Az Office egyébként a Ricky Gervais-féle, 2001 és 2003 között a BBC-n futó angol eredeti remake-je.

Nem csoda tehát, ha újra és újra felvetődik a folytatás ötlete. 2019-ben, a Will & Grace újraéledésekor Greg Daniels alkotó még úgy nyilatkozott, nem szívesen tenne tönkre egy olyan tökéletesen sikerült sorozatot, mint A hivatal, és nem akar csalódottságot okozni a rajongóknak sem. Egy évvel később egy tévés fesztiválon a sorozatot eredetileg sugárzó NBC fejese már azt fejtegette, hogy amennyiben Daniels is úgy gondolná, ők vevők lennének egy újabb sorozatra. Hogy ez pontosan mi lett volna, azt rejtély övezte – leginkább azonban a manapság divatos revivalre, azaz felújításra gondolhattak, amiben az eredeti szereplőgárda is visszatérne; hiszen mit ér a sorozat Steve Carell, John Krasinski, Jenna Fischer vagy épp Rainn Wilson nélkül.

Daniels 2022-ben azonban tisztázta: nem felújításon, nem is remake-en, hanem egyfajta Office Tévés Univerzumon gondolkodik. „A hivatal-univerzum kiterjesztése lenne, mint ahogy A mandalóri tette azt a Star Warsszal. De nem tudom ez olyan dolog-e, amit az emberek valójában akarnak, nehéz ezt megmondani” – vallotta be. Valójában Daniels másik sikersorozata, a 2009-2015 között futó Városfejlesztési osztály is az Office egyfajta folytatása lett volna, melyben egy utóbbi főhőséhez, azaz Dunder Mifflinhez hasonló főnökfigurát helyeztek volna át az indianai Pawnee-ben található kormányzati hivatalhoz. Az ötlet azonban a fejlesztés során folyamatosan átalakult, az Amy Poehler fémjelezte sorozatból pedig valami teljesen más lett.

A sorozattal kapcsolatos találgatások tavaly aztán új fordulatot vettek: nem sokkal azután, hogy az írók megegyeztek a producerekkel és véget ért az emberemlékezet óta nem látott sztrájkjuk, ismét felröppent a hír, hogy folytatódik az Office. Pár nappal később maga Danielst oszlatta el a pletykákat, azt állítva, hogy mindez csak spekuláció.

Ha ennyi fordulat nem lett volna elég, itt egy újabb: nemcsak hogy valójában készül valamiféle új Office-sorozat, de már két szereplője is van: aláírt Domhall Gleeson, akit főleg az Időről időre főhőseként, valamint a Star Wars-franchise Hux Generálisaként ismerhetünk, a szélesebb közönség pedig a tavalyi A Fehér Lótusz-évadban figyelt fel rá. Gleeson ír, míg a másik leszerződött szereplő, Sabrina Impacciatore olasz, így az új sorozat máris színesebbnek tűnik, mint a szinte kizárólag amerikai színészeket felvonultató régi. Hogy pontosan miben is fognak szerepelni, revivalben, rebootban vagy spin-offban, azt egyelőre még nem tudni. Annyi tűnik biztosnak, hogy az új Office a korábbi sorozat világában játszódik majd. Nemrég azonban csatlakozott Danielshez az a Michael Koman, aki az elmúlt évek legeredetibb, kvázi realityműsorain, a Nathan for You-n és a John Wilson tanácsain is dolgozott íróként. Bemutatóidőpont azonban egyelőre nincs, ahogy hivatalosan egyetlen stúdió vagy csatorna sem szállt még be a produkcióba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.