Végleg kukába kerül a soha be nem mutatott Gyalogkakukk-film

  • narancs.hu
  • 2024. február 14.

Mikrofilm

A Batgirl után még egy mozi ami elkészült, ám a közönség a jelek szerint soha nem láthatja majd.

A Kengyelfutó Gyalogkakukk sem menekülhetett el a stúdió pénzügyi trükközése elől – írtuk tavalyi cikkünkben, bemutatva a Coyote Vs. Acme című film kálváriáját, mely ugyan elkészült, de a különböző céges és könyvelési machinációk miatt a Warner Bros. Discovery stúdió (WBD) úgy döntött, mégsem mutatja be. Akkor még mutatkozott rá némi esély, hogy valamelyik rivális lecsap a filmre, így az a közöség elé kerülhet – mára azonban ezek a tervek is dugába dőltek.

Hiába Tapsi Hapsi és a Bolondos dallamok, melyek figurái még mindig a Warner Bros. legismertebbjei közé tartoznak, vagy hogy a tesztvetítéseken a nézők jól fogadták a filmet, David Zaslav, a stúdió Discoveryvel való összeolvadása után kinevezett, borzalmas hírű vezetője hajthatatlannak bizonyult. A hírek szerint a mindenható fejes még csak nem is bajlódott azzal, hogy megnézze az elkészült filmet, és az sem biztos, hogy egyáltalán szándékában állt eladni azt egy másik stúdiónak.

Pedig a Netflix, az Amazon és a Paramount is próbálkozott, utóbbi még moziba is küldte volna a filmet a streamingpremier előtt, ám mivel egyik ajánlat sem érte el a kívánt 75-80 milliós összeget, a WBD végül lefejezte a Kengyelfutó Gyalogkakukkot – apró szépséghiba, hogy egyáltalán nem kommunikálták, hogy ennyit szeretnének kapni érte, és arra se adtak lehetőséget, hogy a riválisok ellenajánlatot tegyenek. „Kell vagy nem kell-szituáció volt, de erről a többi stúdió mit sem tudott” – nyilatkozott egy forrás. A Coyote Vs. Acme készítőit ugyancsak teljesen kizárták az ügymenetből, semmi beleszólásuk nem volt, mi lesz a filmjükkel, amin hosszú ideig dolgoztak.

Laikus szemmel persze értehetlennek tűnik, hogy egy már elkészült, 70 millió dollárt kóstáló filmet miért dob ki a stúdió a kukába, és miért nem próbál legalább valamennyi bevételre szert tenni belőle akár az eladásával, akár a mozis/streaminges bemutatásával. A Warner Bros. és a Discovery összeolvadása azonban jó pár hasonló faramuci helyzetet eredményezett már: a magyar A besúgó című sikersorozat például több tucat társával együtt egyszerűen azért került le a streamingről, mert pénzbe került volna ott tartani őket.

A Gyalogkakukk-filmhez hasonlóan a Batgirl is már elkészült és dobozban volt, mikor Zaslav úgy döntött, mégsem mutatja be. Ebben a források szerint az is szerepet játszhatott, hogy ezeket a projekteket a stúdió előző vezetése hagyta jóvá, az új góré viszont semmi olyanhoz nem ragaszkodik, ami nem hoz egyértelműen pénzt a konyhára. Mint a nyilatkozataiból kiderül, Zaslav egyedül a már bizonyított franchise-okban – Harry Potterben, Batmanben, a Trónok harcában, vagy épp a Szex és New Yorkban – bízik, és egyszerűen nem érdeklik az olyan közepes költségvetésű mozik, mint a Coyote vagy a Batgirl. Ezzel azonban nemcsak a stúdió hírnevét károsítja, de el is ijeszti a filmkészítőket – hiszen ki akarna olyan stúdiónál dolgozni, ahol semmi garancia sincs rá, hogy a kész filmet be is mutatják majd? Márpedig a Disney tavalyi bukássorozata és a Barbenheimer sikere is azt bizonyítja, hogy a nézők a szuperhősfilmek és a folytatások után végre már valami eredetire is vágynak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.