Válókeresetet adott be Tőkés László ellen felesége, Joó Edith, aki nemcsak kilátástalan jövőjét és jelenét, de közös múltjukat is visszaköveteli férjétől, a temesvári forradalom hősétől, az erdélyi magyar politika egyik főszereplőjétől. A válófélben lévő asszony azzal vádolja Tőkést, hogy az eltelt húsz év alatt többször "meggyalázta", annak ellenére, hogy 1989-ben, várandósan, és az azóta eltelt évtizedek alatt is végig kitartott mellette. Miközben Tőkés külföldön építi karrierjét, addig - állítja hátrahagyott társa - családja egzisztenciális szempontból is nehéz helyzetben, folyamatos elszámoltatás mellett, magányosan, elszigetelve él Romániában.
Tőkés László nem a válóper tényétől lesz kevésbé hiteles forradalmár és politikai főszereplő. A hűtlenséggel, családon belüli erőszakkal megvádolt férj hűtlensége és családon belüli (fizikai és pszichikai) erőszakossága magánügy, nem tartozik másra, mint a váló felekre és a válásban döntést hozó bíróra. (Már amennyiben a családon belüli erőszak - történjék az bármilyen rendű és rangú családban - magánügy lehet még Európában.) Tőkés László EP-képviselő azért veszít hiteléből, mert eddig gyökeresen mást mondott és mond, mint ahogyan ez a válás zajlik. Olyan politikusra vetül az erőszak vádja, akit 1990-ben Nobel-békedíjra jelöltek. Olyan ember kényszerül a többrendbeli hűtlenség gyanújával szembenézni, aki 1999-ben Hűség-díjat kapott; aki úgy indított önálló politikai mozgalmat Erdélyben, hogy a népességfogyás megállítását, a családvédelmet, a keresztényi összefogást és összetartozást tartotta programja üdvözítő alapjának. Aki úgy nyert EP-mandátumot, hogy a Keresztény Európát! program elindítását kezdeményezte, és nem győzte kárhoztatni a szekularizált Nyugat-Európát számos bűnéért. Aki brüsszeli karrierjét a "keresztény értékrend" "újrahonosítására" építette fel. Aki még most is a "család szentségére" való hivatkozással tagad meg minden választ otthon viselt dolgairól.
A keresztény értékrendbe a méltányos, az emberi méltóságot tiszteletben tartó válás bizonnyal beleilleszthető. Az immár egy éve tartó, kisebb-nagyobb nyilvánosságot kapó családi konfliktus azonban súlyos vádakkal terhes. A Tőkés ellen beadott kereset az emberi méltóság csorbulásáról, keresztényietlen elbánásról, hétköznapi erőszakról szól. Nemcsak magát Tőkést diszkreditálja, de látni engedi azt a képmutatást és mindazt a hazugságot is, ami a "tradicionális", "keresztény" családot hamis fényben eszményítő, tekintélyuralmi, az egyént és magánéleti választásait korlátozó politikai beszéd sajátja.