Kistehén, Biorobot

  • 2016. május 25.

Snoblesse

A Budapest Parkban játszanak.

Idén ünnepli 50 éves fennállását Kollár-Klemecz László, a KiSTeHéN zenekar frontembere, ideje megtudni, milyen volt a vidékre költözött, nagy magyar melankolikus gyermekkora:

Magyar Narancs: Emlékszel arra, hogy milyen gyerek voltál?

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Kollár-Klemencz László: Minden rendben van Lacikával, mondták az anyámnak, csak állandóan néz ki az  ablakon. Olyan gyerek voltam, hogy amikor láttam a jó tanuló Hidenekker Pistit, aki olyan furcsán hátrafelé fogja a ceruzát, akkor azt hittem, ha eltanulom azt a fogást, akkor én is jobb tanuló leszek. Ha falun a nagypapa kitette a hűvös dinnyét az asztalra ebéd után, akkor én nem ettem belőle, inkább elmentem a barátaimmal forró, ehetetlen dinnyét lopni a mezőre. Sokszor voltam életveszélyben, amiről nem beszéltem a felnőtteknek, például a lovas kocsi kereke bekapta a lábam, és egész nyáron csámpásan jártam, de jól titkoltam. Este ilyenkor elgondolkodtam, és megfogadtam mindig, hogy többé nem megyek sehova. Csak azt csinálom, amit a mama mond, szépen öltözök, fogat mosok, jó gyerek leszek.

Aki többet is megtudna „Lacikáról”, annak tavalyi interjúnkat, aki Kollár-Klemencz László idei gondolataival ismerkedne, annak friss lapszámunk interjúját ajánljuk.

Ma este a KiSTeHéN mellett fellép Bérczesi Róbert kisegyüttese, a BioRoBoT is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.