Bolgár öngólnak köszönhetően jutott ki a magyar válogatott az Európa-bajnokságra

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. november 16.

Sport

Az utolsó utáni percben jött össze az ehhez szükséges döntetlen: Bulgária–Magyarország 2-2.

A magyar labdarúgó-válogatott már biztosan ott lesz a jövő évi, németországi Európa-bajnokságon, mivel Bulgária vendégeként 2-2-es döntetlent játszott csütörtökön a zárt kapus szófiai selejtezőmérkőzésen.

Marco Rossi szövetségi kapitány együttese már a 10. percben vezetést szerzett Ádám Martin fejesével, de a hazaiak váratlanul egyenlítettek Szpasz Delev találatával. A bolgárok Valentin Antov kiállítása miatt emberhátrányban vonultak a szünetre. A folytatásban Kerkez Milos is piros lapot kapott, Kiril Deszpodov 11-esével pedig a hajrában már a bolgárok voltak előnyben.

A hosszabbítás utolsó pillanatában azonban Aleksz Petkov öngólja magyar Eb-részvételt eredményezett.

A 11 találkozó óta veretlen nemzeti csapat a döntetlennel hét pontra növelte előnyét a harmadik Montenegróval szemben, de csoportelsősége még nem dőlt el, mivel a szabadnapos szerbek két ponttal vannak lemaradva. A magyarok vasárnap 15 órától a montenegrói válogatottat fogadják a Puskás Arénában a selejtezőcsoport utolsó fordulójában.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a hét elején még az sem volt biztos, hogy egyáltalán megrendezik a meccset, így egy darabig úgy tűnt, hogy játék nélkül is kijuthat az Eb-re a válogatott. Az eredetileg Plovdivba kijelölt Bulgária–Magyarország mérkőzést először Szófiába, majd a szurkolók várható botránya miatt újra Plovdivba helyezték át, azonban a plovdivi stadionon jelenleg munkálatok zajlanak, és az építtető szerint nem lehet meccset rendezni benne. Ezek után több bulgáriai település is bejelentkezett az UEFA-nál, hogy szívesen megrendeznék a selejtezőt. Végül kedden derült ki, hogy mégis Szófiába, zárt kapuk mögött játszik a két csapat. A mérkőzés körüli botránnyal ebben a cikkünkben foglalkoztunk bővebben:

Marco Rossi szövetségi kapitánnyal pedig még a bolgár-magyar körüli meccsrendezési cirkusz előtt készítettünk interjút:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.