rés a présen

„A vállalkozás lehetetlensége”

  • rés a présen
  • 2021. október 13.

Színház

Kelemen Kristóf rendező

rés a présen: Mi szerint döntesz, hogy melyik projektnél leszel inkább rendező, s melyiknél dramaturg?

Kelemen Kristóf: Kerülöm ezeket az öndefiníciós köröket, inkább színházcsinálóként tekintek magamra. Úgy próbálok működni, mint egy gyerek, amikor legózik vagy homokvárat épít: önmagát nem veszi komolyan, magát a játékot viszont véresen. Színházi dramaturg szakra jártam, de már az egyetemi évek alatt is érdekelt a rendezői és az írói munka. Ez a „többfejűség” azóta is megmaradt, dramaturgként dolgozom a Radnóti Színházban, és emellett készítek saját rendezői, olykor előadói projekteket.

rap: Milyen színház érdekel?

KK: Az előadásaim – legalábbis az eddigiek – mind formailag, mind tematikusan eléggé különböztek egymástól: készítettem dokumentumszínházat az SZFE-ről, politikai mozgalmár előadást egy fáról, intim közelségben játszódó drámát egy 60-as évekbeli ügynök­aktából, de levezényeltem egy velejéig korrupt, interaktív színházi vetélkedőt is a hungarikumokról. A színház mint médium és a jelenkor valósága érdekel, és sokszor foglalkozom társadalmi és politikai témákkal.

rap: Most épp egy adaptációt mutattál be Vad nyomozók címmel a Radnóti Tesla Laborban. Hogyan lehet egy 600 oldalas Bolaño-regényt adaptálni?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.