rés a présen

„Hangos, félelmektől mentes és szabad”

  • rés a présen
  • 2023. november 22.

Színház

Lindy Larsson színész

rés a présen: Hogyan kezdődött a színészi karriered?

Lindy Larsson: Tizenhat voltam, elkezdtem színiiskolába járni, de ez még korántsem volt garancia arra, hogy színész leszek, mert elég visszahúzódó, szégyenlős gyerek voltam, akit ráadásul folyton molesztáltak a suliban. A színészethez az adott erőt később, hogy olyan akartam lenni, amilyen azelőtt nem: hangos, félelmektől mentes és szabad.

rap: Már hivatásos színészként hogyan alkottad meg a Tschandala – a roma verzió (Svédország sötét titkai) című független produkciódat?

LL: Ez az első önálló produkcióm. Természetesen jött, mint egy következő lépés, amelyet meg kellett tennem. 2017-től részt vettem a berlini Maxim Gorki Theater Roma Armee (Roma hadsereg) című előadásában, tudtam, hogy mesélnem kell a svéd romákról. 2015-ben alakítottuk meg a Lindy and Bon Bon Band nevű csapatot, amelyet a Tschandala bemutatása után néha Bengalo Band néven is emlegetnek. (A bengalo őrültet jelent a skandináv romani nyelvben.) 2016-ban tartottunk egy színházi koncertet is a koppenhágai Teater Republique-ban Frida Kahlo művei kapcsán.

rap: A Tschandala a 6. Roma Hősök Nemzetközi Színházi Fesztivál nyitó előadása lesz november 27-én Budapesten, az Eötvös10-ben. Mit kell tudnunk róla?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."