rés a présen

„Hangos, félelmektől mentes és szabad”

  • rés a présen
  • 2023. november 22.

Színház

Lindy Larsson színész

rés a présen: Hogyan kezdődött a színészi karriered?

Lindy Larsson: Tizenhat voltam, elkezdtem színiiskolába járni, de ez még korántsem volt garancia arra, hogy színész leszek, mert elég visszahúzódó, szégyenlős gyerek voltam, akit ráadásul folyton molesztáltak a suliban. A színészethez az adott erőt később, hogy olyan akartam lenni, amilyen azelőtt nem: hangos, félelmektől mentes és szabad.

rap: Már hivatásos színészként hogyan alkottad meg a Tschandala – a roma verzió (Svédország sötét titkai) című független produkciódat?

LL: Ez az első önálló produkcióm. Természetesen jött, mint egy következő lépés, amelyet meg kellett tennem. 2017-től részt vettem a berlini Maxim Gorki Theater Roma Armee (Roma hadsereg) című előadásában, tudtam, hogy mesélnem kell a svéd romákról. 2015-ben alakítottuk meg a Lindy and Bon Bon Band nevű csapatot, amelyet a Tschandala bemutatása után néha Bengalo Band néven is emlegetnek. (A bengalo őrültet jelent a skandináv romani nyelvben.) 2016-ban tartottunk egy színházi koncertet is a koppenhágai Teater Republique-ban Frida Kahlo művei kapcsán.

rap: A Tschandala a 6. Roma Hősök Nemzetközi Színházi Fesztivál nyitó előadása lesz november 27-én Budapesten, az Eötvös10-ben. Mit kell tudnunk róla?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.