Rétvári mentegeti Vidnyánszky veszteséges Nemzetijét

  • 2019. augusztus 9.

Színház

Nemzeti Színház: 150 millió mínusz. Államtitkár: nem gond.

Elmerültünk a Nemzeti Színház számaiban és súlyos dolgokat láttunk - írtuk nemrégiben, amikor  lapunk nyomtatott oldalain hosszan foglalkozunk azzal, milyen folyamatok, hibák és tendenciák húzódnak meg a Nemzeti Színház tavalyi, katasztrofális nézőtéri adatai mögött - amelyeket a hvg.hu hozott nyilvánosságra. Mint írtuk, jelenleg a nagyszínpadon csak minden második néző fizet a jegyért, ami teljesen unikum a hazai színházak körében.

Vidnyánszky Attila

Vidnyánszky Attila

Fotó: MTI

De vajon mit mond a Vidnyánszky Attila vezette Nemzeti katasztrofális eredményére (közel két milliárd forintos állami támogatás mellett 150 milliós veszteség), az illetékes államtitkár?

Nos, Rétvári Bence annyit tudott mondani erre, hogy ez nem gond.

Bővebben: azért nem gond, mert a Nemzetinek „az általános színházművészeti tevékenységen túl nemzeti léptékben kell meghatároznia műsorpolitikáját”- idézi az államtitkárt a hvg.hu.

Bukás: ezek a számok bizonyítják, hogy Vidnyánszkyt nemcsak Alföldi, de sok kollégája is leiskolázta

Elmerültünk a Nemzeti Színház számaiban - súlyos dolgokat láttunk. A friss Magyar Narancsban hosszan foglalkozunk, hogy milyen folyamatok, hibák és tendenciák húzódnak meg a Nemzeti Színház katasztrofális nézőtéri adatai mögött (amelyeket a hvg.hu hozott nyilvánosságra). Jelenleg ugyanis a nagyszínpadon csak minden második néző fizet a jegyért, ami teljesen unikum a hazai színházak körében.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."