Zsinórpadlás – színházi melléklet

Snoblesse Oblige 2022/8.

  • Narancs
  • 2022. február 23.

Színház

Színházi programajánló

„Nincsenek véges történetek. Az emberek elmúlnak, de a cselekedetek nem. Örökös egy folyás az élet. Bajos volna hát belátni, s mi gyönge szemű emberek ezért aprózzuk föl esetekre. Ígyen csináltunk a nagy folytonosságból kis történeteket.” (Ady Endre)

február 25., péntek, 19.00: Egy jobb világ

Chicagóban járunk, 1992-ben. A pályája csúcsán lévő egyetemi tanár (Zayzon Zsolt) és tudnivágyó tanítványa (Mentes Júlia Virginia) közötti konfliktus messze vezet, s egyetlen kéretlen érintés elindítja a lavinát. Kinek van igaza? Hol húzódik a személyesség és a zaklatás közti határ? Valló Péter feszültségekkel teli darabja megtörtént eseményeken alapul. (Thália Színház, Bp. VI., Nagymező u. 22–24.)

 

február 25., péntek, 19.00: Redőny – bemutató

Maros András darabja egy vidéki lány életén vezet végig, megmutatja, hogy hová vezet, ha nem a saját vágyaink irányítanak minket. Március 2-án megint. (6SZÍN Teátrum, Bp. VI., Jókai u. 6.)

 

február 26., szombat, 19.00: Vadászat

Pelsőczy Réka rendezése David Farr drámája, valamint az azonos című film alapján. Az előadás érdekessége, hogy ugyanitt látható Farr szintén Pelsőczy által színre vitt Születésnap című műve is, amelyben egy családfő szexuális visszaéléseire derül fény. A Vadászat az antitézis, bemutatja, milyen végzetes következményei lehetnek annak, ha valakit hamisan vádolnak pedofíliával. (Budaörsi Latinovits Színház, Budaörs, Szabadság út 26.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.