Színház

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Az európai történelem visszáján

A színházteremben füst kavarog. A kivetítőn egy ősz hajú asszony megpróbál felolvasni egy búcsúlevelet, de a hangja sírásba fullad.

  • Molnár T. Eszter
  • 2025. június 25.

"Általában akkor szólalok meg, ha valami tényleg visszafoghatatlanul kikívánkozik..."

... vagy ha van olyan mondanivalóm, amelyről azt érzem, hogy legalább a saját nézőpontomban biztosan érvényes. De ebben is látok veszélyt - mondja interjúnkban Radnay Csilla, a Vígszínház művésze, akivel önbizalomról és annak hiányáról, társulati tagságról, a független színházak életéről és lehetőségei­ről beszélgettünk.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Pasztell túlsúly

A francia bohózatok 19. századi mesterének Chat en poche (szó szerinti fordításban: Macska a zsebben) című vígjátéka Máté Gábor legújabb rendezése.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Füst Milán: Boldogtalanok

Bodó Viktor a hagyományos színjátszás keretein belül vitte színre ezt a sokszor feldolgozott drámát, bizonyítva, hogy nem kell feltétlenül kísérleti koncepciókban gondolkodni ahhoz, hogy modern előadást kapjunk.

Szobáról szobára

Hat színész hat különböző helyszínen mesél Anyeginről, a darab tehát hatféle (!) változatban nézhető meg attól függően, milyen színű karszalagot kapunk az elején. De már az első alkalommal megkapja a néző azt az élményt, amit az alkotók a kísérletezésükkel, vélhetően, alapcélként kitűztek.