Vidnyánszky Attila: Nemtelen támadást indítottak a színház és a személyem ellen

  • narancs.hu
  • 2023. november 15.

Színház

A színházigazgató azután mondott le, hogy két színésze előadás közben szenvedett balesetet.

A Nemzeti Színházban történt balhé után lemondott Vidnyánszky Attilával készített interjút a Magyar Nemzet című kormánylap. Mint ismert, a színházigazgató azután mondott le, hogy két színésze előadás közben szenvedett balesetet, mentők szállították őket kórházba, de Csák János kultuszminiszter még nem fogadta el a lemondást.

Az interjúból kiderült, hogy a színészek és a stáb a körülményekhez képest jól vannak, de pszichológussal is felvették már a kapcsolatot, illetve a rendőrségi vizsgálat miatt újra felépítették azokat a négyméteres díszleteket, amikről lezuhantak a színészek.

Vidnyánszky ezen felül örömmel számolt be róla, hogy rengeteg támogató üzenetet kapott. „Szívmelengető, hogy ennyien szurkolnak a színháznak és nekem Budapestről, a külhoni területekről, vidékről és külföldről egyaránt, és jelzik azt, mennyire fontosak vagyunk” – lelkesedett a színházigazgató.

A végén elmondta, hogy a Rómeó és Júlia díszleteivel kapcsolatban többen jelezték felé problémáikat a díszlettel, de az igazgató szerint hozzá ez nem jutott el, viszont valóban volt a színészek között, aki két éve, a főpróba idején jelezte, hogy van egy rész, amin alakítani kéne, de a vasfüggöny adottságai ezt nem tették lehetővé. Majd hozzátette: „Úgy érzem, sokan kihasználják most ezt a helyzetet, és nemtelen támadást indítottak a színház és a személyem ellen. Azt gondolom, hogy a szokásos viszálykodásnak most nincs itt az ideje.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.