rap: Kik a kedvenc librettistáid?
KK: Lorenzo da Ponte. Szerintem az egyik legjobb Don Juan az övé. Másik példa: Schikaneder, a Varázsfuvola librettistája - ugyancsak szerintem - egy katyvaszos gügyögéssel állt elő: no de mégis! Az ő támogatása nélkül a Varázsfuvola sem jött volna létre. Ellenpélda: Wagner, aki a saját librettistája volt, de hogy melyik énje kevert alá jobban a másiknak, máig a zenetudomány és a pszichiátria legizgalmasabb rejtélyei közé tartozik; vagy Lengyel Menyhért a Kékszakállúval, ami nem annyira librettó, mint inkább párbeszédekbe szedett idegállapot...
rap: Hogyan kötöttél ki a Sanyi és Aranka Színháznál?
KK: Lukáts Andor egy szép napon azzal a rögeszmével ébredt, hogy márpedig ő kortárs magyar operát mutat be: így talált Faragó Bélára, és vele rám.
Rap: Nagyon bírod Kafkát?
KK: Az Átváltozás velőtrázóan morbid és szellemes, ahogy a világ legtermészetesebb dolgaként kezeli azt a képtelenséget, hogy valaki egy szép napon azzal ébred, hogy márpedig ő bogárrá változott - és innen kezdve a dolog hétköznapi vetületéről van szó, arról, hogy attól azért még tovább kell élni, meg lehet és kell kötni az alkut, az afféle modus vivendit a sorssal...
rap: Milyen Faragó Béla zenéje?
KK: Kegyetlenül őszinte világ ez, és emiatt nagyon rejtett és groteszk humora van. Szeretném, ha egy szép napon arra ébrednék, hogy ilyenem van. Faragó Béla mennyei diszharmóniákat és pokoli ritmusokat írt: komor, megrázó, ijesztő szépség van a zenéjében.
rap: Mikor látható az Átváltozások? S vannak-e librettóterveid?
KK: Májusban és júniusban is játsszák még a Sanyi és Arankában a darabot. Én meg írom a következő librettómat: Pacsai Attila a zeneszerző, nemzeti romantikus témakörben utazunk, de lesz benne kísértet is - női.