Tévétorrent

A place to call home

Tévétorrent

Kórház ez a város szélén, Ausztráliában, az ötvenes években – némi arisztokrata családi drámával. Szerencsére a kórházazás helyett a hangsúly inkább a drámázáson van, s a mű tájékozódása a szappanoperák irányába most kivételesen nem is ördögtől való, hanem a két rossz közül a kisebbik. A főszereplő, a második világháború borzalmait túlélő zsidó ápolónő lassan napfényre kerülő személyes és társadalmi konfliktusai pedig szépen viszik magával azt, akit egyébként a városka kastélyában élő, matriarchálisan berendezett család problémái nem vonzanának annyira. Minden megvan ahhoz, hogy a korszak és műfaj iránt kevésbé lelkesedő néző is pár órán keresztül feszengés nélkül ott ragadjon az epizódok előtt. A szereplők jól megírtak, finom és kedvelhető figurák sora vonul fel, még ha rengeteg sablonfigurát mozgatnak is a készítők. (Családi hierarchiát védő konzervatív anya, modern, szabadon szerelmes unokák, karakán és titokzatos főhős stb.) A színészekre nem lehet panasz, nincsenek bántó manírok. Az egészen látszik az igényesség, persze ettől még nem sokkal lesz több a dologból egy rendesen odarakott szappanoperánál, de ez voltaképpen műfaji kérdés: minden úgy van kitalálva, hogy kellő nézőszám mellett hosszú évadok során keresztül lehet bonyolítani e lassan kirajzolodó szerelmi háromszögeket, érzelmi katyvaszokat, történelmi határhelyzeteket keverő társasjátékot.

Azzal ver át az egész, hogy a második világháború, az újrakezdés és otthonkeresés motívumai ideig-­óráig mégiscsak magával visznek, egészen odáig, ahol már túl nehéz feladni…

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”