Tévétorrent

Visszajárók

  • - kg -
  • 2014. február 9.

Tévétorrent

Most, amikor a csapból is zombi folyik, és beállni látszanak a frontvonalak, mert ugyan hány bőrt is lehet még lehúzni az élőhalottakról, a franciák csöndben és mintegy bocsánatkérőleg úgy lépték le az amerikai mezőnyt, hogy abból még diplomáciai konfliktus is lehet.

A Visszajárók azzal az egyszerű és viszonylag kevés vért kívánó ötlettel játszik el, hogy nézzük meg komolyan, felnőtt emberhez - és felnőtt francia filmhez - méltón, mi történik egy kisebb közösségben, ha az elgyászolt halottak visszatérnek. Mondjuk egy diáklány egy iskolabusz-balesetből, aki úgy állít haza, mintha mi sem történt volna. Milyen hatással van ez a gyászmunkával már úgy-ahogy megbirkózott családra, és milyen hatással mindazokra, akiknek a gyerekei nem tértek vissza? És milyen kilátásai vannak a halottnak, aki élne tovább: szerelmes lenne például, mint minden korosztályabeli. Keserves dolog a feltámadás, de minél keservesebb, annál jobb sorozat jön ki belőle. A sikeres francia zombirecept így fest: tegyünk úgy, mint minden francia filmben, beszéltessük a szereplőket, ahogy a pikáns francia drámákban szoktuk, csakhogy most nem azért bagóznak idegesen a felek, mert Isabelle nem viszonozza Georges szerelmét, hanem azért, mert valamelyik halott rokonuk visszakéredzkedett az élők közé. A fene se gondolta volna, hogy ez és így ennyire működik; gyengélkedni is csak akkor kezd az első francia nemzeti zombifilm, amikor az amerikai kuzinok fordulatait kezdi másolni. A léc azonban végig nagyon magasan van: ami a vámpírfilmnek az Engedj be volt, az a zombiknak a Visszajárók. Folytatás jövőre.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.