Ezért költünk ennyit a hadseregre: Németh Szilárd szerint „a Soros-szervezetek mindig ott sürögnek-forognak a migránsok körül”

  • narancs.hu
  • 2020. július 8.

Villámnarancs

Nem árt az óvatosság, de 778 milliárdból talán erre is futja.

Rekordösszegű költségvetésből gazdálkodhat jövőre a Magyar Honvédség, az ideinél 30 százalékkal több, azaz 778 milliárd forint áll majd rendelkezésre – mondta mai sajtótájékoztatóján Németh Szilárd. A rezsibiztosból lett honvédelmi államtitkár egyáltalán nem tartja túlzónak a több mint 150 milliárdos növekményt, mint mondta, „az ország biztonságának fenntartásában nélkülözhetetlen és kiemelkedő szerepe volt a honvédség képességeinek, a katonák elhivatottságának és felkészültségének”, hozzátéve, hogy „a 2021-es költségvetés biztosítja, hogy a honvédség el tudja látni a feladatait”.

Németh szerint megnövekedett költségeket a járványveszély mellett az indokolja, hogy

„rendkívüli módon megélénkült az embercsempészek tevékenysége, a Soros-szervezetek is

mindig ott sürögnek-forognak a migránsok körül, és azt halljuk Brüsszelből is, hogy a migránspártiak aktivitása megnőtt”, és ezért „Magyarország schengeni határaira komoly nyomás hárul”.

Németh természetesen kedvenc témájáról, az ellenzék szapulásáról sem feledkezett meg, bár sok újat nem tudott mondani; elvtársaihoz, Halász Jánoshoz és Nacsa Lőrinchez hasonlóan ő is azzal állt elő, hogy milyen már az, hogy a baloldal nem szavazta meg a jövő évi költségvetést, vagy ahogy ő mondta: „a költségvetés elfogadásakor

a teljes hazai

baloldal a hagyományait folytatva nemmel szavazott az ország, a magyar emberek biztonságára, a honvédség fejlesztésére, a vírussal kapcsolatos feladatainak ellátására”.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.