Visszhang: színház

A gyáva

Visszhang

Az Itt és Most Társulat tőlük szokatlan módon, egy „rendes” előadást mutatott be: Sarkadi Imre A gyáva című kisregényét állították színpadra Varju Nándor rendezésében, a közösségi térnek nevezett Ráday utcai játszóhelyükön.

A társulat elsősorban improvizációs színházzal foglalkozik, imprós tréningeket, rögtönzésen alapuló előadásokat tartanak cégeknek, felnőtteknek és gyerekeknek, de dolgoznak drámapedagógiai módszerekre nyitott pedagógusokkal és szociális munkásokkal is.

A nézők most alakíthatják az ötvenes években játszódó történetet, amelyet Éva (Janó Anna) mesél el a regényben és az előadásban is. A harmincéves főszereplő egy szerelmi négyszögben vergődik: egy idősödő, menő, de alighanem közepesen tehetséges szobrász reprezentatív célokra is „használt” felesége, de szemet vet rá a festőművész Tibor is, és egy véletlen folytán felbukkan egy fiú, aki valaha titokban szerelmes volt belé.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.